کرملین: روسیه، ایران و سه کشور اروپایی به برجام پایبند می‌مانند

سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا و شروط دوازده‌گانه واشنگتن برای توافق جدید با ایران اعلام کرد روسیه، ایران و سه کشور اروپایی به برجام متعهد می‌مانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی  هند آو مسکو، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و شروط دوازده گانه واشنگتن برای توافق جدید با ایران گفت: سوال این است که چگونه می توان این 12 نکته را ارزیابی کرد.  کرملین، تهران و سه کشور اروپایی بر تعهد خود به توافق هسته ای ایران (برجام) تاکید کرده اند و قصد دارند به تعهدات خود پایبند باشند.

سخنگوی کرمیلین در ادامه گفت: آمریکا تنها کشوری است که از این توافق خارج شده است و این (خروج از برجام) پیامدهای منفی به دنبال دارد. آنچه اهمیت دارد ادامه روابط اقتصادی با تهران و بدون حضور واشنگتن است.

وزیر امور خارجه آمریکا، در اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران پس از خروج از برجام طی یک سخنرانی در بنیاد هریتج مجددا در اظهاراتی بی‌اساس ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد. او همچنین برای توافق جدید با ایران پس از خروج از برجام، دوازده شرط را مطرح کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اویل ماه جاری میلادی (مه)  به صورت یکجانبه از توافق هسته ای ایران خارج شد و از بازگشت تحریم ها علیه تهران خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار