رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه استان اصفهان خبر داد:

بازار تلفن همراه کاملا انحصاری است /کاهش عرضه موبایل به دلیل جهش ارزی

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه استان اصفهان گفت: تغییرات شدید قیمت ارز و انحصاری بودن بازارباعث شده تا بسیاری از فروشندگان از ارائه محصولات خود خودداری کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میرشمشیری امروز در رابطه با تأثیر نوسانات قیمت دلار در هفته‌های اخیرگفت: به دلیل اینکه صد درصد محصولات این صنف، وارداتی است، تغییرات نرخ ارز به طور مستقیم بر قیمت این محصولات تأثیر می‌گذارد.

به اعتقاد وی ، بازار وارداتی  محصولات گوشی تلفن همراه به  صورت انحصاری در اختیار چند نفر است،همچنین در حال حاضر در اصفهان وارد کننده ای در این بخش فعال نیست وبخش اعظم واردات در دست تهران است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل اصفهان تصریح کرد:در حال حاضربعد ازتعیین  نرخ 4 هزارو 200 تومان برای دلار،وارداتی صورت نگرفته است و واردکنندگان  منتظر ساز وبرگ جدید هستند.

به نظرمیر شمشیری ، کسانی که تا کنون به فعالیت واردات گوشی موبایل مشغول بودند نیز در شرایط فعلی واردات این  را محصول انجام نمی‌دهند و منتظر مشخص شدن نحوه انجام معاملات این بخش هستند.

وی در رابطه با کاهش عرضه محصولات این بخش و تأثیر کاهش واردات بر قیمت محصولات اذعان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت محصولات این صنف، افزایش قیمت دلار است و کاهش عرضه تأثیر چندانی بر قیمت‌ها نداشته است، در واقع تغییرات شدید قیمت ارز باعث شده تا بسیاری از فروشندگان از ارائه محصولات خود خودداری کنند .

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل اصفهان اضافه کرد: در شرایط فعلی بازار، نگرانی از جایگزین  کردن کالاهای فروش رفته، سبب شده است تا از حجم عرضه محصولات کاسته شود.

میر شمشیری بابیان اینکه سود خرده فروشی یک الی دو درصد است، گفت : بسیاری از فعالان  اصفهانی به این سود بسنده می کنند اما  خود داری  واردکنندگان  اصلی  از عرضه محصولات در افزایش قیمت تاثیر گذار است.

وی با انتقاد از اجرای هم زمان دوطرح رجیستری وانتقال مالکیت در تلفن همراه اذعان کرد:هم زمان با اجرای طرح رجیستری،طرح انتقال سیم کارت نیز فعال شد که باید انتقال مالکیت صورت گیرد واین امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان واعضای اتحادیه صنف فروشندگان  موبایل می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان موبایل اصفهان در همین راستا افزود: بسیاری از افراد اطلاعات چندانی راجع به این طرح‌ها ندارند واجرای این طرح ، دارندگان گوشی‌های تلفن همراه  و فروشندگان را بامشکل مواجه کرده است.

میرشمشیری در پایان افزود:با اجرای طرح  رجیستری تما م گوشی هایی که به صورت  قاچاق  وارد کشور شدند ،غیر فعال شده و کاربری خود را ازدست داده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.