فوت ۱۲ نفر در کمربندی بروجرد در ۲ سال گذشته

فرماندار بروجرد گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات در کمربندی ضروری است تا رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا آریایی فرماندار بروجرد ظهر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک که در فرمانداری برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات بروجرد کمربندی است که بعد از گذشت چند سال نقاط حادثه خیز اصلاح نشده و متاسفانه طی ۲ سال گذشته ۱۲ نفر در این محور جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که بخشی از این محور در حوزه شهری و بخش دیگری در محدوده شهر نیست نیاز است که شهرداری، راهداری و پلیس راه نقاط حادثه خیز را شناسایی و اولویت اصلی کارها، رفع این نقاط باشد.

به گفته وی نصب دوربین در این محور بسیار ضروری است تا سبب شود که سرعت خودرو‌ها کاهش یابد.

فرماندار بروجرد اظهار داشت: سالهاست که مشکلات کمربندی وجود دارد و در همه مصوبات مطرح شده، اما کاری صورت نگرفته در حالی که رفع مشکل در این محور به دلیل آمار بالای تصادفات بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جرائم راهنمایی و رانندگی به حساب شهرداری واریز شده که اگر بخشی از این مبلغ در محور کمربندی هزینه می‌شد تا حدود زیادی مشکلات برطرف شده بود.

به گفته وی در صورتی کار‌ها به خوبی پیش می‌رود که اجرای طرح‌ها به صورت علمی و کارشناسی شده باشد و در غیر این صورت نتیجه نخواهد داد.

آریایی بیان کرد: رفع مشکلات تنها با برگزاری جلسات و پشت میز نشستن برطرف نمی‌شود بلکه نیاز است در محل‌های حوزه کاری حضور داشت تا از نزدیک مشکلات را دید و برای رفع مشکلات اقدام کرد.

فرماندار بروجرد با اشاره به روند طولانی پل رودکی افزود: بعد از گذشت سال‌ها هنوز این پل تکمیل نشده، اما تلاش می‌شود امسال تا پایان سال این پل به بهره برداری برسد و اتمام پروژه‌های نیمه کاره در اولویت است و نباید کلنگ زنی جدیدی صورت گیرد.

وی با اشاره به ترافیک در سطح شهر و خیابان‌های پر تردد گفت: در برخی از خیابان‌های بروجرد ترافیک بسیار زیاد است که تنها با کار کارشناسی می‌توان طرح‌هایی را برای رفع ترافیک اجرایی کرد.

وی بیان کرد: ساماندهی دستفروشان از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر باشد چرا که بسیاری از جوانان به دستفروشی روی آورده و باید محلی برای دستفروشان در نظر گرفته شود.

در ادامه علی ابراهیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۲ نفر در تصادفات کمربندی بروجرد جان باختند و ۶۰ مورد واژگونی منجر جرح رخ داده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه سرعت خودرو‌ها در این محور بسیار زیاد است و تنها راه رفع مشکلات و کاهش تصادفات در این محور نصب دوربین و سرعتکاه است.

به گفته وی سال گذشته در طول یک ماه ۹ مورد واژگونی در پیچ اسلام آباد رخ داده که نیاز است سه دوربین برای کنترل سرعت نصب شود.

ابراهیمی اظهار داشت: ۳۵ نقطه حادثه خیزی در کمربندی وجود دارد که باید هر چه سریعتر این نواقص برطرف شود تا شاهد کاهش تصادفات در این محور باشیم.

انتهای پیام/د

فوت ۱۲ نفر طی ۲ سال در کمربندی بروجرد

برچسب ها: وضعیت راه ها ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار