شمخانی در جمع خبرنگاران:

اظهارات پمپئو تنها مجموعه‌ای از رویاهای ترامپ است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آنچه وزیر خارجه آمریکا علیه ایران مطرح کرد حرف جدیدی نبوده و تنها مجموعه‌ای از آرزو‌ها و رویا‌های ترامپ است.

آنچه پمپئو مطرح کرد، آرزوهای ترامپ استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره نتایج مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در مورد بر‌جام، گفت: این مذاکرات آخرین آزمون اروپا برای اثبات استقلال آنها در برابر سیاست‌های دیکته شده آمریکاست و در صورتی که نخواهند  یا نتوانند به هر نحو از منافع خود و جمهوری اسلامی ایران در برابر رویکردهای غیر قانونی و بی منطق ترامپ دفاع کنند ادامه کار با آنها بی فایده است.

وی افزود: اگر به این نتیجه برسیم که اروپا در اجرای تعهدات خود ناتوان است و یا به دنبال سوءاستفاده از خروج آمریکا از بر‌جام برای فشار به ایران در سایر موضوعات است قطعا در رویکرد فعلی سیاست خارجی تجدید نظر خواهد شد.

شمخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح اتهامات علیه سپاه پاسداران از سوی وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: آنچه پمپئو وزیر خارجه آمریکا در قالب به اصطلاح استراتژی جدیدی علیه ایران مطرح کرد حرف جدیدی نبوده و تنها مجموعه‌ای از آرزوها و رویاهای ترامپ است.

وی گفت: سپاه بخشی از حاکمیت و بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی بوده و ماموریت‌های این نهاد و سایر بخش‌های نیروهای مسلح که جمهور اسلامی ایران در چارچوب سیاست‌ها و تصمیمات نظام و مورد حمایت کامل است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار