درگیری پلیس با معترضان در فرانسه+ تصاویر

در پی ادامه اعتصاب اتحادیه‌های کارگری در فرانسه، پلیس برای متفرق کردن معترضان از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پلیس فرانسه در پی ادامه اعتصاب اتحادیه‌های کارگری در این کشور برای متفرق کردن معترضان از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پلیس فرانسه روز سه شنبه با معترضان کارگری که در اعتراض به تصمیم دولت برای کاهش ۱۲۰ هزار شغل تا سال ۲۰۲۲ ­تظاهرات کردند، درگیر شد.

۹ اتحادیه کارگری در بیانیه‌ای مشترک خواستار افزایش حقوق نیز شدند؛ آن‌ها استفاده روزافزون از قرارداد‌های کوتاه مدت در حوزه خدمات عمومی را تقبیح کردند.

درگیری پلیس با معترضان در فرانسه+ تصاویر

این سومین اعتصاب سراسری کارگران بخش خدمات عمومی از زمان روی کار آمدن امانوئل مکرون در ماه مه گذشته است. مکرون در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده بود هزینه‌های بخش عمومی را کاهش دهد و قوانین کارگری کشور را متحول سازد.

صد‌ها پرواز به مقصد یا مبدا پاریس نیز لغو شدند، زیرا کارگران بخش کنترل ترافیک هوایی فرانسه نیز به جنبش اعتراضی پیوسته اند.

درگیری پلیس با معترضان در فرانسه+ تصاویر

دولت در حال گفتگو با اتحادیه‌ها در مورد چند طرح است. دولت فرانسه اعلام کرده است قصد دارد در حوزه اصلاحات کاری در سال آینده قوانینی وضع کند.

بنا بر اعلام فرمانداری پاریس در تظاهرات ضددولتی سه شنبه در این شهر ۲۴ نفر بازداشت شده اند.

بعد از تظاهرات نیز عده‌ای از دانش آموزان، یک دبیرستان در پاریس را به تصرف درآوردند که با دخالت پلیس ۱۰۱ نفر بازداشت شدند.

سرکوب تظاهرات ضددولتی در ۱۴۰ شهر فرانسه ادامه داشته و بر اساس منابع غیررسمی تعداد بازداشتی‌ها در این شهرها  بیش از ۱۲۵ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

بازداشت ۱۲۵ شهروند در تظاهرات ضددولتی فرانسه

برچسب ها: فرانسه ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار