قرلق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دوستم حضور گسترده ای در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری خواهد داشت

عضو ارشد حزب جنبش ملی گفت: جنرال دوستم در قالب ائتلاف جدید آنکارا، برنامه وسیعی برای حضور گسترده در انتخابات دارد.

جنرال دوستم برنامه های گسترده ای برای حضور در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری داردمولوی «عبدالله قرلق»، نماینده مردم قندوز در مجلس سنای افغانستان و از اعضای ارشد حزب جنبش ملی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جنرال دوستم در قالب ائتلاف جدید آنکارا، برنامه وسیعی برای حضور گسترده در انتخابات دارد.

وی اظهار داشت: بدون شک جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری برنامه های گسترده ای برای حضور در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری دارد و تشکیل ائتلاف جدید سیاسی با عنوان «ائتلاف بزرگی ملی افغانستان» که اخیرا در آنکارا شکل گرفت نیز برای حضور موثر تر در انتخابات پیش رو است.

این فرد نزدیک به جنرال دوستم اضافه کرد: این ائتلاف جدید در ادامه «ائتلاف نجات افغانستان» است که کمی گسترده تر شده است و تعدادی از احزاب و جریان های سیاسی دیگر نیز به این ائتلاف اضافه شده اند.

گفتنی است که «ائتلاف بزرگی ملی افغانستان» با حضور «شورای لوی قندهار»، «شورای لوی پکتیا»، «شورای مشرقی» با محور احزاب جمعیت اسلامی، جنبش ملی و حزب وحدت مردم افغانستان تشکیل شده است.

مولوی عبدالله قرلق پیش از این در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از مذاکره مستقیم اشرف غنی و جنرال دوستم و بازگشت قریب الوقوع وی تا 10 روز دیگر به کابل خبر داده بود.  روابط جنرال دوستم با ریاست جمهوری، در ماه ثور/ اردیبهشت سال گذشته پس از تشکیل پرونده قضایی علیه وی و تلاش دولت برای پيگيری اين موضوع به تیرگی گرائید. جنرال دوستم پس از شکایت احمد ایشچی، والی سابق جوزجان و از رقبای سیاسی او به ترکیه سفر کرد و تاکنون موفق به بازگشت به کشور نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.