چهار گونه جانوری در تالاب گندمان رهاسازی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از رهاسازی چهار گونه جانوری در تالاب بین المللی گندمان خبر داد.

چهار گونه جانوری رهاسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: یک قطعه بوتیمار کوچک و یک بهله سارگپه که از ناحیه بال، یک قطعه بوتیمار بزرگ که از ناحیه پا و یک لاک پشت مهمیزدار که از ناحیه لاک دچار جراحت شده بودند، پس از درمان، در تالاب بین المللی گندمان رها گردید.

وی افزود: این چهار گونه جانوری در جاده خوزستان پیدا و به مأموران این اداره کل تحویل داده شد.

لاک‌پشت مهمیزدار با نام علمی Testudo graeca دارای طول متوسط ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متر، با لاکی سخت، محکم، گنبدی‌شکل و پوشیده از صفحات شاخی بزرگ می‌باشد.

این لاک پشت دارای پا‌هایی کوتاه و کلفت می‌باشد که به سبب وجود غده بزرگ و مخروطی به شکل مهمیز در سطح پشتی پا‌ها به لاک‌پشت مهمیزداز مشهور است.

بوتیمار یا غم‌خورک با نام علمی Bittern گونه‌ای پرندهٔ آبچر از راسته سقامرغ‌سانان و خانواده حواصیلان است. ویژگی اصلی این پرنده در مقایسه با دیگر حواصیلان، گردن کوتاه‌تر آن می‌باشد.

سارگپه پرنده‌ای شکاری، کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، با بال‌های پهن و دم کوتاه است و رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.

تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان از توابع شهرستان بروجن، و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ن

درمان و رهاسازی چهار گونه جانوری در تالاب گندمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
دستشون دردنکنه که این زبون بسته هاروتحویل مسئولین میدن..
آخرین اخبار