جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشوردر اراک خبر داد؛

بهره برداری از ۱۵۰ پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تاپایان سال/بهره برداری از صحن حضرت فاطمه زهرا (س)در نجف تا پایان امسال

بهره برداری از ۱۵۰ پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تاپایان سالشوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در  سفر به اراک در جمع نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و مدیران ستادی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با اشاره به سابقه ۵۰۰ ساله ایرانی‌ها در بازسازی و توسعه عتبات عالیات، از بهره‌برداری ۱۵۰ پروژه ستاد تا پایان سال خبر داد.

شوشتری افزود: علت اتمام این طرح‌ها همه به خاطر مهندسی قوی ایرانیان از گذشته تاکنون است و علت دیگر مربوط به مردم عاشق و محب اهل بیت است که نذوراتشان تاکنون کمک شایانی به این ستاد کرده و هر ساله بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نذورات مردمی صرف بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین پروژه‌ای که امسال به بهره برداری می‌رسد پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س)در نجف اشرف است که ۲۲۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و ۶ سال است این پروژه در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌کنیم که این پروژه برای ۵۰۰ سال آینده استحکام داشته باشد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: بیش از ۱۵ اکیپ از هنرمندان زیباسازی کشور کار نمای صحن حضرت فاطمه را انجام می دهند و در کربلا هم تاکنون توسعه‌ای بیش از ۱۶۴ هزار مترمربع داشته‌ایم.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این جلسه گفت: استان مرکزی استانی است که وفادار به مکتب اهل بیت در طول هزار و۲۰۰ سال گذشته تاکنون است و در حال حاضر نیز آمادگی لازم را داریم تا کمک‌های لازم را به ستاد عتبات عالیات داشته باشیم.

مردم و دولت از فرصت پیش آمده برای کمک به بازسازی عتبات و عالیات استفاده کنند

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: عتبات عالیات در گذشته بیش از ۴۰۰ سال به علت حاکمیت‌های نالایق مغفول مانده و حال فرصتی برای ایران و عراق از جانب خدا به دست آمده که باید مردم و دولت از این فرصت استفاده کنند و مردم ایران و عراق باید قدر شناس باشند و دست به دست یکدیگر دهند و نگذارند که دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی افزود: همیشه جبهه عزت و شرف در برابر دشمنان کوردل پیروز است و باید خلاء‌هایی که در گذشته وجود داشته و خلأ‌های آینده با چشم اندازی ۵۰۰ ساله برطرف شود.

آقازاده استانداری مرکزی گفت: اگر امروز عتبات عالیات به درجه مطلوبی از کیفیت در طی سال‌های اخیر رسیده است نتیجه تلاش و زحمات ایرانیان است و هر قدمی که در این راستا برداشته شود از ثواب خیر بی نصیب نیست.

استان مرکزی برجسته در بازسازی عتبات عالیات

آقا زاده افزود: یکی از برجسته‌ترین استان‌های کشور در بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی است که این مهم نتیجه تلاش مسئولین ستاد استان و عشق مردم به اهل بیت است.

وی اضافه کرد: در بازسازی عتبات عالیات باید کیفیت مدنظر باشد تا استحکام این بنا‌ها به بالای ۵۰۰ سال برسد که نتیجه آن این است که نام ایران و ایرانی سالیان سال بر این بنا‌ها منقش می‌شودو این بنا‌ها نمایشگاهی از هنر و مهندسان ایرانی است که تمام زائران می‌توانند آن را از نزدیک ببینند.

در پایان این جلسه از مسئولان ۱۰ سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان مرکزی تجلیل شد و آقای نجفی جانشین سابق این ستاد به عنوان مسئول جدید عتبات عالیات استان منصوب شد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: کربلا ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.