استاندار کرمانشاه:

راه و شهرسازی برای مستاجران زمین در نظر بگیرد/بانک‌های مناطق زلزله‌زده فعالیت خود را تا ساعت ۲۰ افزایش دهند

اجرای پروژه های چهره های مشهور در مناطق زلزله زده/راه و شهرسازی برای مستاجران زمین در نظر بگیرد استاندار کرمانشاه گفت: بانک‌های عامل در مناطق زلزله‌زده غرب کشور جهت تسریع در روند عقد قرارداد فعالیت خود را تا ساعت ۲۰ هر شب افزایش دهند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: جهت تسهیل و شتاب در امر بازسازی، بانک ها در مناطق زلزله زده فعالیت خود را تا ساعت ۲۰ هر روز ادامه دهند و این امر باید در کلیه بانکها عملیاتی شود، البته در برخی شهرستان ها حجم پرونده های ارجاعی سبک تر است. تشخیص هرگونه کاهش ساعت کاری در این شهرستان ها بر عهده فرمانداران است.

وی یادآور شد: یکی از شاخص های پیشرفت در روند بازسازی مناطق زلزله زده، اجرای سقف واحدهای احداثی است. بنیاد مسکن باید تمام توان خود را در شتاب بخشیدن به این روند به کار بگیرد باید تا پایان خرداد ماه سالجاری با کلیه معرفی شدگان به بانکها عقد قرار داد بسته شود.

بازوند گفت: از امروز تا چهارشنبه هفته آینده نمایندگان بانکها و بنیاد مسکن طی جلسه ای تفکیک بانک ها را جهت پرداخت وام مشخص کنند و اگر احتمال دادند تا پایان خرداد عقد قراردادها محقق نمی شود می توانند یک فرصت ۱۵ روزه دیگر را به آن اضافه کنند.

وی به وضعیت مستاجرین در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: از این افراد کسانی که دارای زمین هستند به بنیاد مسکن معرفی شوند و بنیاد مسکن هم پس از تایید وارد شدن خسارت آنها را برای دریافت وام به بانک ها معرفی کند.

بازوند یادآور شد: طی هماهنگی به عمل آمده قرار شد آن دسته از مستاجرینی که زمین ندارند از طرف سازمان راه و شهرسازی زمینی برای آنها در نظر بگیرند و برای ساخت و ساز به آنها وام پرداخت شود.

بازوند بیان کرد: با توجه به شیطنت شبکه های معاند باید نحوه توزیع کمک های مردمی بین زلزله زدگان رسانه ای شود تا افراد وطن فروش در شبکه های معاند از این موضوع سوء استفاده نکنند.

استاندار کرمانشاه گفت: کمک های مردمی به هلال احمر ۶۴ میلیارد تومان بوده و این مجموعه تاکنون ۶۹ میلیارد تومان به زلزله زدگان پرداخت کرده است که افزون بر میزان کمک ها است.

وی اظهار داشت: ️چهره های مشهوری که کمک دریافت کرده اند نیز در حال انجام کارها و طرح ها هستند.

انتهای پیام/ز

 

باید نحوه توزیع کمک بین زلزله زدگان رسانه ای شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار