در هزار و دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای پول و اعتبار؛

دستورالعمل شناسایی درآمد مؤسسات اعتباری تصویب شد

شورای پول و اعتبار «دستورالعمل شناسایی درآمد مؤسسات اعتباری» را تصویب و «دستور العمل حساب جاری» را اصلاح کرد.

دستورالعمل شناسایی درآمد مؤسسات اعتباری تصویب شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای پول و اعتبار روز گذشته در یک هزار و دویست و چهل و هشتمین جلسه خود، ضوابط پیشنهادی آن بانک با عنوان "دستورالعمل شناسایی درآمد مؤسسات اعتباری" را با هدف ارتقای شفافیت صورت‌های مالی، ارایه تصویری صحیح‌تر از وضعیت عملکردی بانک‌ها و جلوگیری از شناسایی و توزیع سود‌های موهوم تصویب کرد.

بدین ترتیب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند از این پس صورت‌های مالی خود را با رعایت مفاد دستورالعمل یاد شده تنظیم کنند. اجرای دستورالعمل مذکور گام مهم دیگری در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی است که در سالیان اخیر توسط بانک مرکزی به صورت تدریجی اجرا شده است.

همچنین در این جلسه و بنا به پیشنهاد بانک مرکزی اصلاحیه دستورالعمل حساب جاری با رویکرد اعتباربخشی به ابزار چک و پیشگیری از افزایش چک‌های برگشتی در جامعه و نیز پیش‌بینی برخی تمهیدات در راستای مساعدت به بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی دارای مشکل در این خصوص تصویب شد.

گفتنی است این اصلاح در راستای اقدامات سال‌های اخیر بانک مرکزی با هدف ساماندهی و انتظام‌بخشی به وضعیت چک به عنوان یکی از مهمترین ابزار‌های پرداخت در کشور از جمله طرح‌های چکاوک و صیاد انجام و تجربیات و بازخورد‌های دریافتی از اجرای دستورالعمل حساب جاری و آرای مراجع قضایی در این خصوص، در اصلاحیه مذکور لحاظ شده است.

انتهای پیام/

اصلاحیه دستورالعمل حساب جاری برای پیشگیری از افزایش چک‌های برگشتی

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار