اتوبان تبریز-سهند تا پایان سال زیر بار ترافیکی می‌رود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس وعده پیمانکار، اتوبان تبریز-سهند تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود، ولی اتمام آن برای سال آینده هفته دولت موکول شده که به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه اسکو با تاکید بر اینکه به لحاظ توسعه باید پیگیر نیاز‌های اسکو باشیم گفت: اتوبان ۲۰ ساله تبریز-سهند به پروژه مزمن تبدیل شده که به ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که با تأمین بخشی از اعتبارات آن، هر هفته به این پروژه سرکشی می‌کنم تا به سرانجام برسد.

وی افزود: بر اساس وعده پیمانکار، اتوبان تبریز-سهند تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود، ولی اتمام آن برای سال آینده هفته دولت موکول شده که به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی ضرورت احداث کنار گذر ایلخچی به تبریز را یادآور شد و گفت: از زمان حضور در استانداری، پروژه‌های زیرساختی راه آهن و جاده را به شدت پیگیری و رصد می‌کنم که به سرعت پروژه‌ها موردبهره‌برداری قرار گیرد.

وی ایجاد صنایع تبدیلی در اسکو را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: در دنیا بیش از ۵۰ درصد قیمت کالاها، مربوط به بسته بندی است، لذا باید صنایع تبدیلی و بسته بندی به عنوان فرصت، توسعه یابد و سرمایه گذاران برای این موضوع جذب شود.

خدابخش، با اشاره به اهمیت تکمیل تعدادی از مدارس و کلانتری در دست احداث در شهر جدید سهند اضافه کرد: باید اتمام و تحویل زیرساخت‌های مسکن مهر در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه، گردشگری کندوان را برای آذربایجان شرقی مزیت بسیار بزرگی دانست و گفت: منازلی که خارج از بافت تاریخی کندوان احداث شده باید تخریب شود و به سمت ثبت جهانی حرکت کنیم. این روستا طلا است و باید برای گردشگران خارجی آماده شود چراکه گردش مالی گردشگر داخلی بهاندازه خارجی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید جلوی ساخت و ساز‌های غیر مجاز مردمی و دولتی در کندوان گرفته شود افزود: خانه‌های غیر مجاز قبلی هم باید تخریب شده به خارج از محدوده ثبت جهانی انتقال یابد، این موضوع الزامی است که باید همه دستگاه‌ها در این زمینه متعهد شوند.

وی با بیان اینکه همه چیز در کندوان باید سنتی باقی بماند و به صورت بوم گردی از گردشگران میزبانی شود اضافه کرد: باید با ثبت جهانی این اثر برای حضور گردشگران خارجی زمینه سازی کنیم. 

 

انتهای پیام/ش

۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای پروژه تبریز-سهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار