بازدید مدیر طرح های بین المللی فائو از اصلاح نژاد قزل آلا کلاردشت

مدیر طرح های بین المللی TCP فائو از طرح اصلاح نژاد قزل آلا از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید باهنر کلاردشت بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی شیلات مازندران اعلام کرد: اومرآیمن مدیر طرح های بین المللی TCP سازمان فائو از طرح در حال اجرای اصلاح نژاد قزل آلا درمرکز نمونه منطقه ای فائو(درمرکز بازسازی و حفاظت ازذخایرژنتیکی شهید باهنرکلاردشت) بازدید و درجریان فراینداجراو امکانات و تجهیزات این مرکز قرارگرفت.

ولی الله محمدزاده سرپرست شیلات مازندران اجرای طرح اصلاح نژاد قزل آلا در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید باهنر کلاردشت را مبین جایگاه مهم مرکز و نیز سابقه فعالیت آن در تکثیر و رهاسازی بچه ماهی آزاد دریای خزر برشمرد و گفت: هدف ازاجرای طرح اصلاح نژاد قزل آلا درمرکز نمونه منطقه ای فائو، تولید قزل آلای سالم و بهبود ژنتیکی آن ، قطع وابستگی به واردات تخم چشم زده و خودکفایی در تأمین بچه ماهی قزل آلا مورد نیاز آبزی پروران کشور است.

وی افزود: این طرح با همکاری کارشناسان فائو از سال ۹۵ درحال انجام است و در ادوار مختلف مورد بازدید کارشناسان فائو نیز قرار گرفته است.

اومرآیمن مدیر طرح های بین المللی TCP فائو دراین بازدید امکانات و تجهیزات و موقعیت جغرافیایی مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید باهنر را در اجرای طرح بسیار مناسب و مطلوب برشمرد و بر ضرورت تجهیز و بروزرسانی سیستم های مرکز به شیوه های نوین تأکید کرد.

انتهای پیام/ م

اجرای طرح اصلاح نژاد قزل آلا از مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی کلاردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار