رییس جهاد کشاورزی استان کردستان.

پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در استان کردستان

رییس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:امسال پیش بینی می‌شود یک میلیون تن گندم در استان تولید شود که این میزان تولید نسبت به سال قبل ۵۵ درصد افزایش رانشان می‌دهد.

 خالد جعفری رییس جهاد کشاورزی استان کردستان درحاشیه جلسه تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی استان که امروز چهارشنبه (۲ خرداد) در سالن آمفی تئاتر مرکز تحقیقات جهادکشاورزی استان برگزارشد، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم بدون ناخالصی برای سال زراعی جاری ۱۳۵۲ تومان است که نسبت به سال گذشته خرید پایه تغییری نکرده و حدود ۳۲ تومان مربوط به گندم‌های پاکتر و بدون افت که وجود دارد تحویل بگیرند.
وی افزود:امسال پیش بینی می‌شود یک میلیون تن گندم در استان تولید شود که این میزان تولید نسبت به سال قبل ۵۵ درصد افزایش رانشان می‌دهد.
جعفری گفت:امسال از این میزان تولید گندم پیش بینی می‌شود حدود ۹۰۰ هزار تن از گندمکاران استان خریداری شود.
رییس جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از گندم تولیدی مازاد بر نیاز استان به سایر استان‌های کشور حمل می‌شود، گفت: ظرفیت سیلو‌ها و انبار‌ها حدود ۷۸۰ هزار تن است که پیش بینی می‌شود امسال ظرفیت سیلو‌ها به حدود ۸۰ هزار تن برسد و مابقی برای خرید گندم به سیلو‌ها و انبار‌ها اماده خرید است.
معمولا تلاش براین است که گندم با کیفیت بالا خریداری شود و خوشبختانه مبارزه خوبی علیه سن زدگی گندم انجام می‌شود و پیش بینی میشود که امسال مشکل زیادی در زمینه سن زدگی نداشته باشیم.

انتهای پیام/م

خرید بیش از 900 هزارتن  گندم از کشاورزان کردستانی

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.