امام جمعه ایلام مطرح کرد؛

ضرورت تبلیغات گسترده برای احیا فرهنگ زکات

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: برای ترویج و احیا فرهنگ زکات باید تبلیغات گسترده ای در جامعه و به تبع این استان صورت گیرد.

ضرورت تبلیغات گسترده برای احیا فرهنگ زکات

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان ایلام در نشست شورای زکات استان ایلام اعلام کرد: زکات از ویژگی های نیکوکاران و مومنان بوده و آنقدر اهمیت دارد که چنانچه نمازگذاری زکات ندهد و در پرداخت زکات تعلل کند نمازش بی اثر و بی فایده خواهد بود.

وی با بیان اینکه انکار زکات اعلام جنگ با حکومت اسلامی است، افزود: جنبه های معنوی زکات با نماز رقابت می کند و جنبه های اجتماعی و اقتصادی این فریضه ای الهی نیز بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی اضافه کرد: اگر روند پرداخت زکات بدرستی انجام شود و نسبت زکات رعایت شود دیگر کشور نیازی به فروش نفت و دیگر مسائل نخواهد داشت.

امام جمعه ایلام با ذکر اینکه پرداخت زکات و خمس موجب برکت از سوی خداوند می شود، اظهار کرد: بسیاری از مردم برای پرداخت زکات توجیه نیستند و با گسترده کردن تبلیغات که لازمه این فریضه بزرگ است می توان برای ترویج آن گام برداشت.

حجت الاسلام لطفی افزود: در چند سال اخیر با تشکیل ستاد زکات تحول عظیمی ایجاد شده بطوریکه استان ایلام روند رو به رشدی در زمینه زکات داشته است.

امام جمعه ایلام گفت: کمیته امداد نیز در این زمینه خوب عمل کرده و باید جاذبه هایی ایجاد شود که پرداخت کنندگان زکات بیشتر شوند.

انتهای پیام/اس

 

احیا فرهنگ زکات نیازمند تبلیغات گسترده است

 

برچسب ها: زکات ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.