اسپوتنیک: ترامپ مانند یک دلال، صلح ادعایی‌اش را به جهان می‌فروشد

خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به بررسی راهکار آمریکا در پیشبرد سیاست‌های خصمانه این کشور با نام برقراری «صلح» در جهان پرداخت.

اسپوتنیک: ترامپ همانند یک دلال «صلح» را می‌فروشد

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همانند یک «دلال» صلح را می فروشد. او اطراف خود را با افرادی پر کرده است که نه تنها آینده‌نگر هستند، بلکه توانایی بالایی برای ارائه راهکارهای تهدید آمیز دارند. آنها ابتدا تهدید می کنند و سپس در ازای «صلح»، سیاست های خصمانه خود را اجرا می کنند.

موضع ترامپ در عرصه سیاست بسیار آشناست. او پیش از ورود به کاخ سفید، با تهدید مالکان، املاک بسیاری را در محله های نیویورک، از چنگ صاحبانشان درآورد. او با تهدید افراد، املاک آنها را به پایین ترین بها خریداری می کرد و به مرور زمان نام خود را به عنوان یکی از میلیاردرهای نیویورک ثبت کرد.

ترامپ پس از ورود به کاخ سفید نیز همین شیوه را در پیش گرفت. با این تفاوت که دیگر افراد را تهدید نمی کند؛ بلکه کشورها هدف جدید او هستند. او برای رسیدن به مواضع خود تبدیل به یک دلال صلح شده است. به این صورت که ابتدا کشورها را تهدید می کند و سپس در ازای برقراری «صلح» در همان کشورها، برایشان شروط تعیین می کند.

بنابر این مطلب، او  سعی دارد با شرط بندی در مورد برنامه های هسته ای کره شمالی از طریق ضمانت های مبهم و هزاران الحاقیه دروغین، این  کشور را اغوا کند.  ترامپ چند هفته پیش، دستور خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران را اعلام کرد و از بازگشت تحریم های گسترده علیه تهران خبر داد. او سپس 12 شرط را مطرح کرد تا از این طریق اهداف خود را پیش ببرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اوایل هفته جاری، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر ادعاهای واشنگتن علیه تهران را تکرار کرد. او به عنوان یکی از دیپلمات های ارشد آمریکایی نسبت به اعمال سخت ترین تحریم ها علیه ایران هشدار داد. این اقدام، یکی از ترفندهای دولت ترامپ برای پیشبرد اهداف خود است. دولت واشنگتن مدعی است ایران یکی از تهدیدهای منطقه است و با طرح ایران هراسی موفق شده است قراردادهای تسلیحاتی کلانی با کشورهای منطقه از جمله عربستان منعقد کند. از سوی دیگر، آمریکا به دنبال پیشبرد اهداف خود در ایران نیز هست و با شیوه های مختلف از جمله تحریم و تهدید سعی دارد این  اهداف را به مرحله اجرا در آورد.

بدون شک، اقدامات خصمانه دولت ترامپ علیه ایران،کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را نیز مردد کرده است.  سران دو کشور قرار است در ماه ژوئن برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کنند، اما خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران – که از حمایت سازمان ملل، سازمان بین المللی انرژی هسته ای، چین، روسیه، و اتحادیه اروپا برخوردار است--دلیلی بر بدعهدی آمریکا در قبال چنین تعهداتی است.

مذاکره بر سر توافق هسته ای ایران سال ها به طول انجامید. این توافق یکی از پیچیده ترین و کامل ترین معاهدات است. با این حال، ترامپ فکر می کند قادر است این توافق را نابود و آنچه در نظر دارد را دیکته کند. رهبر کره شمالی به این موضوع واقف است. او ضمن آگاهی از بدعهدی آمریکا، می داند واشنگتن قادر است به هر توافقی که امضا می کند، پشت پا بزند.

در انتهای این مطلب آمده است: نگرش ترامپ و کابینه اش همانند گروه های مافیاست؛ اگر این نگرش بوسیله هر کشوری تایید نشود با اقدامات قلدرمابانه آمریکا مواجه خواهد شد. در حال حاضر، جهان از سیاست های آمریکا خشمگین است. پس از یک دهه جنگ های غیرقانونی و کشتن میلیون ها نفر، ایجاد تروریسم آمریکایی و از بین بردن ملت ها، آمریکا همچنان این جسارت را دارد تا درباره مقابله با اقدامات بی ثبات کننده لفاظی کند. آمریکایی ها برای پیشبرد اهداف خصمانه‌شان در دیگر کشورها حتی از تهدید متحدان اروپایی خود دریغ نمی کنند. آمریکا یک دولت غیرقابل اعتماد، سرکوبگر و خارج از کنترل است. آمریکا به عنوان تنها کشوری که از تسلیحات هسته ای علیه انسان ها استفاده کرده است، این جسارت را دارد تا به نام «صلح»، سیاست های خصمانه خود را پیش ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار