شهرستان خنداب پایلوت طرح توسعه پایدار در استان مرکزی

معاون عمرانی استانداری مرکزی از اجرای طرح توسعه پایدار در شهرستان خنداب به عنوان پایلوت استان مرکزی خبرداد.

شهرستان خنداب پایلوت طرح توسعه پایدار در استان مرکزی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  نخستین جلسه برنامه راهبردی عملیاتی توسعه پایدار اقتصاد روستایی شهرستان خنداب در محل سالن جلسات استانداری مرکزی با حضور برخی از مدیران استان برگزار شد.

  زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی درحاشیه این جلسه در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: با توجه به تهیه برنامه راهبردی توسعه روستا‌ها توسط وزارت کشور مقرر شد در هر استان از کشور یک شهرستان که از نظر حوزه اقتصادی محروم‌تر واقع شده است انتخاب شود تا توجه بیشتری به آن شهرستان شود که در استان مرکزی شهرستان خنداب انتخاب شده است.

زندیه وکیلی افزود: اجرایی شدن طرح توسعه پایدار در شهرستان خنداب نیازمند تهیه یک سند راهبردی و عملیاتی است که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نسبت به تهیه این سند اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به مزیت اجرایی شدن این طرح اضافه کرد:با عملیاتی شدن این طرح روستا‌هایی که از امکانات کمتری برخوردار هستند از یک شاخصه متوازن از نظر اقتصادی در سطح جامعه برخوردار میشوند و همچنین سطح زندگی و معیشت آن‌ها هم ارتقا پیدا می‌کند.

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه پایدار در روستا

آقای آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه با بیان اینکه شرط تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه پایدار در روستا هست گفت:روستا‌ها پایگاه اصلی اشتغال و اقتصاد مقاومتی می‌باشند.

آقازاده با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه روستایی مهاجرت روستاییان به شهر است افزود:ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستا‌ها می‌تواند بسباری از مشکلات مربوط به اشتغال را حل کند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: استانداری ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.