عزم جدی برخورد با شکارچیان پرندگان شکاری دراستان مرکزی / افزایش میزان جریمه ضرر و زیان رساندن به حیات وحش

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گشت‌های شبانه روزی با متخلفان زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری برخورد می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست این استان در راستای برخورد با متخلفان زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری، شبانه‌روز در حال گشت‌زنی مناطق استان هستند و در ۲ سال گذشته، ۶ گروه متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری و صیاد کوخه نشین را دستگیرکرده اند.

میرزایی با بیان اینکه این اداره کل با هماهنگی‌های بین دستگاهی، همه توان خود را برای حفاظت از همه گونه‌های جانوری به کار گرفته افزود: متخلفان بدون هیچگونه گذشت به محاکم قضایی تحویل داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: پرندگان شکاری در راس هرم غذایی طبیعت، با کنترل جوندگان و خزندگان از وارد شدن خسارات جدی به اکوسیستم‌ها و همچنین کشاورزان جلوگیری می‌کنند و برخی هم با لاشه خواری باعث پاکسازی محیط زیست وجلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا در محیط زیست می‌شوند.

افزایش میزان جریمه ضرر و زیان رساندن به حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به افزایش میزان جریمه ضرر و زیان به حیات وحش از دو سال گذشته، ادامه داد: جریمه زنده‌گیری و صید یک بهله دلیجه به ۲۰ میلیون تومان و جریمه زنده‌گیری و صید هر بهله شاهین، بحری و بالابان به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است و علاوه براین تا سه سال حبس هم برای متخلفان و شکارچیان غیرمجاز پرندگان شکاری پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تا هنگامی که مردم نسبت به ضرورت حضور پرندگان شکاری حمایت شده در طبیعت وتبعات منفی صید و قاچاق این گونه‌های ارزشمند آگاه نشوند، اقدامات کنترلی و بازدارنده در این زمینه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

میرزایی از مردم خواست برای پیشگیری از هرگونه اقدام مخرب محیط زیستی، در صورت اطلاع از حضور افراد مشکوک در سطح منطقه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ یا شماره تماس‌های ادارات محیط زیست شهرستان‌های استان اطلاع دهند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.