فرانسوی‌های معترض مجسمه کاغذی مکرون را آتش زدند+ فیلم

معترضان در برخی از خیابان‌های پاریس در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور فرانسه، مجسمه کاغذی او را به آتش کشیدند.

فرانسوی‌های معترض مجسمه کاغذی مکرون را آتش زدند+ فیلمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موج گسترده تظاهرات در فرانسه همچنان ادامه دارد. بیش از 15 هزار نفر از مردم پاریس روز گذشته (سه شنبه) در اعتراض به سیاست های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به خیابان های پایتخت آمدند.

اعتراضات فرانسوی ها که طی روزهای اخیر کاملا مسالمت آمیز بوده با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده است. همچنین در جریان درگیری میان پلیس ضدشورش و معترضان، ده ها تن که بیشتر جوانان و دانشجویان بودند بازداشت شدند.

این تظاهرات با هماهنگی اتحادیه های کارمندان دولت و در اعتراض به کاهش استخدام ها در اداره های دولتی و خصوصی سازی بخش خدمات عمومی برگزار شد.

ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد معترضان در برخی از خیابان های پاریس  مجسمه کاغذی امانوئل مکرون را داخل یک چرخ خرید قرار دادند و در اعتراض به کاهش قدرت خرید، آن را آتش زدند.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این برنامه اصلاحات اقتصادی خود را مطرح کرد. این در حالی است که تشدید اعتراضات مردم فرانسه طی دو هفته اخیر نشان می دهد آنها به شدت با این اصلاحات مخالف هستند. مردم فرانسه در پی کاهش حقوق و مزایا، خصوصی سازی بخش هایی از خدمات عمومی و حذف 12 هزار شغل از اوایل ماه مارس، به خیابان ها آمده اند.

همچنین اتحادیه کارگری شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کرد یازدهمین دور اعتصاب های دو روزه کارکنان شرکت ملی راه آهن فرانسه از چهارشنبه  آغاز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
چرا تا چیزی میشه اعتراض میکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار