ابراز امیدواری چین درباره برگزاری بدون مشکل نشست آتی سران کره شمالی و آمریکا

وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد نشست آینده سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور بدون مشکل انجام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن نقش مثبتی را در شبه‌ جزیره کره ایفا کرده و امیدوار است نشست آتی مقامات بلندپایه آمریکا و کره شمالی بدون مشکل انجام شود.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات را روز چهارشنبه و در جمع خبرنگاران بیان کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد دیدار اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین موجب شده است پیونگ یانگ پیش از شرکت در نشست آینده با آمریکا موضع سختگیرانه‌تری اتخاذ کند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، نشست مقامات کره شمالی و آمریکا قرار است در تاریخ ۱۲ ژوئن و در سنگاپور برگزار شود. قرار است کیم جونگ اون و دونالد ترامپ نیز در این نشست شرکت کنند.

این در حالی است که در روز‌های گذشته و پس از انجام مانور نظامی سالیانه نیرو‌های کره جنوبی و آمریکا، کره شمالی جلسه‌ای با حضور مقامات بلندپایه سئول را لغو کرد و هشدار داد ممکن است در نشست آتی با آمریکا شرکت نکند.

سخنگوی وزیر امور خارجه چین درباره ایران نیز گفت: چین بر این باور است که طرح جامع اقدام مشترک (برجام) که آمریکا آن را ترک کرد، در تلاش برای تقویت رژیم منع اشاعه در سطح بین المللی و همچنین حفاظت از صلح و ثبات در خاورمیانه است. طی سه سال گذشته اثبات شد که طرح جامع اقدام مشترک (برجام) کارآمد است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار