حجت‌الاسلام رفیعی:

اختلاس‌ها و مفاسد مالی نتیجه فراموشی یاد خداست

استاد حوزه علمیه قم گفت: زمانی که یاد خداوند به فراموشی سپرده شود، شاهد اختلاس‌ها و مفاسد مالی خواهیم بود.

اختلاس‌ها و مفاسد مالی نتیجه فراموشی یاد خداستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست که مدیران آن به ثروت‌زدگی متهم شوند، زمانی که یاد خداوند به فراموشی سپرده شود، شاهد اختلاس‌ها و مفاسد مالی خواهیم بود.

وی ادامه داد: متأسفانه کسانی با بی‌توجهی به بیت‌المال، وام‌های چند صد میلیونی را با کمترین ضمانت پرداخت می‌کنند، چنین اشخاصی وجدان ندارند و جزای اعمال خود را در روز قیامت مشاهده خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان زمانی در دنیا و آخرت رستگار می‌شود که برای خداوند متعال از زندگی خود خرج کرده باشد، اما کسانی که از خدا برای زندگی خود خرج کنند، چند برابر آن در همین دنیا ضرر می‌کنند.

رفیعی با اشاره به لزوم توجه به خداوند اظهار کرد: نباید انسان از توجه به یاد خداوند غافل شود، انسان زمانی که در ارتباط با انسان‌ها غرق شود، دچار غفلت از ارتباط با خداوند می‌شود.

وی عنوان کرد: برخی افرادی که تخصص ندارند، برای اینکه از وظایف دینی خود در جامعه فرار کنند، دست به شبهه‌افکنی در جامعه می‌زنند تا مانع پرداختن به ذکر خداوند شوند، پرداختن به لهو و لعب هم موجب می‌شود که انسان از یاد خدا غفلت کند.

استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد: یکی از عوامل فراموشی یاد خداوند در انسان، شیطان است، اگر شیطان بتواند یاد خدا را در انسان به فراموشی بسپارد، انسان به گناه کشیده خواهد شد.

رفیعی با اشاره به هدف از بیان اذکار اظهار کرد: توجه انسان به خداوند هدف بیان اذکار مختلف است، در روایات به صورت ویژه به بیان اذکار لسانی تأکید شده شده است.

وی متذکر شد: در زمان جنگ با دشمن بیان اذکار مختلف می‌شود که انسان ذاکر قدرت پیدا کند و بر دشمن غلبه پیدا کند، ثواب‌های ویژه‌ای برای بیان اذکار در برخی از زمان‌ها مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ضعف در اراده از مشکلات کنونی جامعه امروز است، انسانی می‌تواند اراده خودش را تقویت کند که ایمان به وعده‌های الهی داشته باشد.

رفیعی با اشاره به لزوم رعایت حجاب توسط بانوان اظهار کرد: حجاب یک فرمان الهی است و بانوان نباید به بهانه هم رنگی با جماعت در یک گروه بی‌حجاب از حجاب خود غفلت کنند، رعایت حجاب در چنین گروهی موجب زنده شدن یاد خداوند در ذهن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به یاد خداوند آثار مشخصی را برای جامعه دارد، خداوند برخی از اذکار را از طریق اهل‌بیت (ع) به فقرا اختصاص داد تا آن‌ها این اذکار را بگویند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: شاهد ایستادن جوانان در بحرین، یمن و ... در برابر ظالمان و مستکبران هستیم، آن‌ها به اذکار الهی ایمان دارند و با نگاه به آرمان‌های الهی به حرکت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ز

پرداخت وام چندصدمیلیونی با کمترین ضمانت نشان از بی‌وجدانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.