وزیر خارجه آمریکا با فشار اقتصادی بی‌سابقه از مردم ایران حمایت کرد!

مایک پمپئو در سخنانی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا ضمن ادعای حمایت از مردم ایران، از تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان سخن گفت.

گزافه‌گویی دوباره پمپئو: تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه ایران اعمال می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، ضمن ادعای حمایت از مردم ایران، خبر از تشدید تحریمها علیه کشورمان داد. وی هدف آمریکا از این اقدامات متناقض را تلاش برای تغییر رفتار ایران عنوان کرد.

وی گفت: ایالات متحده بر اساس راهبرد جدید خود فشار اقتصادی بی‌سابقه‌ای به ایران وارد خواهد کرد.

پمپئو در اولین حضور خود در کنگره پس از تایید صلاحیت با تکرار اظهارات قبلی خود در بنیاد هریتیج (اینجا) مدعی شد: تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه ایران اعمال می‌کنیم تا این کشور رفتارش را تغییر دهد.

پمپئو همچنین در ادامه ادعاهایش گفت: «گامهایی که ایران باید بردارد، سخت نیست. ما از آنها می‌خواهیم شلیک موشک به ریاض را متوقف کنند. آنچه ما مطرح کردیم، مجموعه‌ای از درخواست هاست که درباره هر کشوری در جهان، به منظور متوقف کردن رفتار شرورانه‌ای که جهان را تهدید می‌کند، مطرح میکنیم».

وی مدعی شد: واشنگتن تلاش می‌کند تا با تعداد بیشتری از هم‌پیمانانش به توافقی جدید برای متوقف کردن تهدیدات هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران دست پیدا کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: «توافق بد گزینه به حساب نمی‌آید. ملت آمریکا به ما برای انجام این مسأله به شکلی صحیح اتکا کرده‌اند. در صورتی که توافقی مناسب مطرح نشود، ما با تمام احترام از آن خارج می‌شویم».

پمپئو در ادامه مدعی شد: ما  چشم‌انداز را برای ایران باز نگه داشته‌ایم فقط کافی است که این کشور رفتار خود را تغییر دهد!

وزیر خارجه آمریکا همچنین حضور ایران در سوریه را تهدیدی برای اسرائیل خواند و گفت کشورش بر اساس راهبردی که اخیرا اعلام شده، در حال هماهنگی با متحدانش است تا به تهدید ایران پاسخ بدهد.

در این نشست همچنین «دینا روراباکر» نماینده کالیفرنیا در کنگره آمریکا به وزیر خارجه این کشور توصیه کرد: ما دوستان زیادی در ایران داریم. می‌توانیم با اقلیت‌های قومی برای مقابله با جمهوری اسلامی همکاری کنیم!

پمپئو با اشاره به مذاکرات فشرده دو هفته‌ای با اروپایی‌ها اذعان کرد که آمریکا نتوانسته موافقت فرانسه، انگلیس و آلمان برای همراهی با خواسته دونالد ترامپ در خصوص تقویت برجام را به دست آورد.

او درباره رویکرد مشترک کشور‌های دو سوی اقیانوس اطلس در قبال ایران مدعی شد: همپوشانی تقریبا کاملی در زمینه ارزش‌ها و منافع ما وجود دارد. هیچ اختلاف نظری درباره برنامه موشکی و رفتار ایران که درباره‌اش صحبت کردیم، وجود ندارد. همه درباره مجموعه مسائل اتفاق نظر دارند و باید با هم راهی برای پرداختن به آن‌ها بیابیم.

او افزود: تحریم‌های اقتصادی، ابزاری است مهم که توجهات زیادی را به خود جلب می کند.وقتی از متحدانمان صحبت می کنیم منظورمان فقط سه کشور اروپایی نیست، کشورهای عرب هم هستند. ما به سادگی از ایران می‌خواهیم که کشوری عادی شود!

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش درباره چین گفت: "یک حمله صوتی" گزارش شده در گوانگجوی چین شباهت‌هایی با حوادث کوبا دارد که طی آن دیپلمات‌های آمریکایی بیمار شدند. نشانه‌های پزشکی بسیار شبیه و در مطابقت کامل با نشانه‌های پزشکی هستند که برای آمریکایی‌هایی که در کوبا کار می‌کردند، رخ داد. تیم‌های پزشکی عازم شهر گوانگجو شده‌اند.

او افزود: دولت ترامپ هنوز هیچ تصمیمی درباره برداشتن منع اعمال شده بر شرکت مخابرات چین، زد تی‌ای نگرفته است. ما هنوز در حال کار بر روی پاسخی مناسب به این مساله و نحوه برخورد با آن هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۲:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
هیچ کسی نمیتونه ایران رو تسلیم کنه میفهمی بادوم زمینی؟؟
آخرین اخبار