تولید و پخش ویژه برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر

ویژه برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری تولید و پخش می‌شود.

تولید و پخش ویژه برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری پیرامون ویژه برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» گفت: شبکه استانی سیمای جهان بین با تولیدات ویژه و آیتم‌هایی در برنامه‌های روتین، خاطرات، از خودگذشتگی‌ها و دلاورمردی رزمندگان اسلام در این زمینه را منعکس می‌کند.

مهرداد عظیمی افزود: مستند ۳۰ دقیقه‌ای «آرام جان» با موضوع حضور رزمندگان استان در دفاع مقدس و به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر ساعت ۱۴ فردا پنج شنبه ۳ خرداد ۹۷ از شبکه جهان بین پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه ۶۰ دقیقه‌ای شب‌های بام ایران امروز چهارشنبه ۲ خرداد هم که از ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود، با طراحی آیتم‌های موسیقی حماسی، گفتگو و مباحث کارشناسی و میان برنامه‌های مرتبط، به تبیین این حماسه عظیم ملی می‌پردازد.

عظیمی ادامه داد: برنامه تلویزیونی ۴۵ دقیقه‌ای چشم انداز از دیگر تولیدات این مرکز با موضوع سوم خرداد است که از ساعت ۱۶ فردا پنج شنبه با حضور فرماندهان دفاع مقدس به تببین دستاورد‌های این رویداد حماسی می‌پردازد.

وی گفت: در دو ویژه برنامه تلویزیونی دیگر با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز نقش ماندگار رزمندگان چهارمحال و بختیاری در آزادسازی خرمشهر و ابعاد ملی و بین المللی این پیروزی مهم مطرح می‌شود.

عظیمی یادآور شد: این دو ویژه برنامه در روز‌های پنج شنبه و جمعه سوم و چهارم خرداد ۹۷ از ساعت ۱۷:۱۵ به مدت ۲۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

وی افزود: برنامه راهیان نور در سیمای جهان بین هم که از ساعت ۱۵ به مدت ۲۰ دقیقه پخش می‌شود، با همراهی رزمندگان استان در عملیات‌های بیت المقدس و والفجر و در سفری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، خاطرات آن‌ها از فتح خرمشهر را بازگو می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: شبکه استانی صدا هم با تهیه و پخش ویژه برنامه «پلاک هشت» از ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه تا ۱۶ فردا پنج شنبه سوم خرداد، حال و هوای خرمشهر در دوران دفاع مقدس و پیروزی را تداعی و توصیف می‌کند.

عظیمی اضافه کرد: برنامه‌های روتین و روزانه رادیوی چهارمحال و بختیاری نیز به صورت موردی و آیتمی به گرامیداشت این مناسبت مهم ملی می‌پردازد.

به گفته وی؛ کلیه رویداد‌ها و برنامه‌های مرتبط با گرامیداشت این روز هم در بخش‌های مختلف خبر رادیویی و تلویزیونی استان منعکس می‌شود و ظرفیت‌های مرکز در فضای مجازی هم مطالب و محتوای مرتبط با آزادسازی خرمشهر را منتشر می‌کند.

سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است.

خرمشهر در استان خوزستان، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیرو‌های عراقی (از ۴ آبان ۱۳۵۹)، در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس آزادسازی شد.

استان چهارمحال و بختیاری، در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، بیش از ۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

انتهای پیام/ش

ویژه برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر در صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار