استاندار اصفهان:

امیدی به تعهد اروپا به برجام نداریم

استاندار اصفهان گفت:امیدی به تعهد اروپا به برجام نداریم ولی خروج آمریکا از برجام توهینی به رؤسای جمهور دیگر کشورها بود و به غیرت دنیا برخورد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان که با حضور معاون اقتصادی و دستیار ویژه استاندار و مدیران بخش‌های مختلف اقتصادی استان و مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق سال خوبی را برای اقتصاد کشور، اشتغال، معیشت و رفاه مردم رقم زنیم و شعار سال را به منصه ظهور برسانیم و با بررسی کارنامه فعالیتی خود در جهت تسریع در امور قدم برداریم.

وی با بیان این‌که امسال از نظر حجم فعالیت‌ها سال تقریباً سختی را در پیش خواهیم داشت، افزود: باید تحولی در بخش اقتصادی کشور ایجاد شود و با تکیه بر اقتصاد بدون نفت، شعار امسال را که بر پایه اقتصاد مقاومتی پایه‌گذاری شده است، عملیاتی کنیم.

استاندار اصفهان همزمانی اقدام ترامپ و خروج آمریکا از برجام و شعار حمایت از کالای ایرانی را مهم خواند و گفت: بر عکس تصوراتی که آمریکایی‌ها از اوضاع ایران پس از خروج این کشور از برجام داشتند شرایط کشور به خوبی پیش می‌رود و خروج این مزاحم از برجام برکات زیادی را برای ایران داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدی به تعهد اروپا به برجام نداریم ولی خروج آمریکا از برجام توهینی به رؤسای جمهور دیگر کشورها بود و به غیرت دنیا برخورد، چرا که یک پیمان بین‌المللی، دموکراسی و جمهوریت، شعاری نیست که یک دیکتاتور به تنهایی برای آن تصمیم بگیرد و یک پیمان‌نامه بین‌المللی را یک طرفه نقض کند.

مهرعلیزاده با تأکید بر این‌که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، ابراز داشت: باید از استعداد، توان، عقل و شعور این مردم صبور و عاقل و وجود معادن و امکانات دیگر و موقعیت استراتژیک کشور به خوبی در جهت حل مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

وی عمده مشکلات مردم را در بخش اقتصادی خواند و تصریح کرد: بانک‌ها رگ اصلی خون‌رسانی به سیستم اقتصادی کشور هستند و آمار نشان می‌دهد که کارنامه مطلوبی در این خصوص نداریم و باید با استفاده از این ظرفیت مشکل اقتصاد و اشتغال جامعه را حل کنیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که مدیران عامل بانک‌ها باید مشکلات این بخش را آسیب‌شناسی و خود در جهت حل این مشکلات اقدام کنند، اضافه کرد: مسؤولیت مدیر تصمیم‌گیری است و تصمیم گرفتن با ریسک همراه است و اگر مدیر نخواهد ریسک کند مدیر نخواهد بود.

وی با بیان این‌که باید در بعد اقتصادی روی پای خود بایستیم، عنوان کرد: این امر همت و حرکت می‌خواهد و در این راستا سازمان بازرسی کل کشور نیز باید با تعامل منطقی و اصولی شرایطی را فراهم کند که قدرت ریسک از مدیران گرفته نشود.

مهرعلیزاده با بیان این‌که همه مدیران اقتصادی باید به صورت هماهنگ حرکت کنند، اذعان کرد: امسال سالی است که علی‌رغم همه برنامه‌هایی که دشمنان برای جمهوری اسلامی در نظر دارند اگر به صورت درست پایه‌گذاری شود سال خوبی را خواهیم داشت و در غیر این صورت مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی بر کاهش اختلاف بین منابع و مصارف بانک‌ها تأکید و بیان کرد: باید تسهیلات و منابع تا جایی که استعداد استان است جذب شود.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد که با همت همه مدیران و همکاری مدیران بانکی بتوانیم بهترین سال را به عنوان پایه و پایلوت کل کشور در جهت ایجاد اقتصاد متکی به خود بر اساس دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت رقم بزنیم.

محمدعلی شجاعی نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال شرایط ویژه‌ای را در بخش‌های اقتصادی داریم و باید یک مدیریت ویژه را در این بخش داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تیم اقتصادی استان باید در راستای یک برنامه با هم‌افزایی یکدیگر مشکلات را برطرف کنند و اگر معضلی در این بخش وجود دارد همه به سهم خود مقصر هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان همچنین گفت: همه باید در قالب یک همسویی و کار تیمی، با نگاه ویژه اقتصادی مدیریت ارشد استان حرکت کنند.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد و وضعیت بانک‌های استان در بخش‌های مختلف ارائه شد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان

برچسب ها: استانداری ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.