رمز پیروزی در عملیات آزادسازی خرمشهر از منظر قالیباف +تصاویر

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، روایت خود از این اتفاق را در اینستاگرام نقل کرد.

قالیبافبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دوران دفاع‌ مقدس فرماندهی لشکر ۵ نصر خراسان و لشکر ۲۵ کربلا را بر عهده داشت، با انتشار پستی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز "مقاومت، ‌ایثار و پیروزی" صفحه اینستاگرام خود را به روز رسانی کرد.

وی در این پست اینستاگرامی اظهار داشت عملیات آزادسازی خرمشهر به ما آموخت که در سخت‌ترین شرایط، با همدلی و اعتماد و غیرت، با عزت‌مندی و هشیاری، با حزم و دوراندیشی، آنچه دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد،‌ به دست می‌آید.

قالیباف در اینستاگرام نوشت:

"یک سال از عزل بنی‌صدر توسط نمایندگان مردم می‌گذشت. در این مدت رزمندگان ایرانی در ثامن‌الائمه حصر آبادان را شکسته بودند؛ بستان و ۷۰ روستای آن منطقه و حدود ۵۰۰۰ نفر از عشایر محلی را در طریق‌القدس از چنگ دشمن بیرون آورده بودند و در فتح‌المبین بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده غرب دزفول و شوش را پس گرفته و دو لشگر عراق را به طور کامل منهدم کرده بودند. همه این عملیات موفق، ماحصل توکل بر خدا، اتحاد و استفاده از همه ظرفیت‌های نظامی و اعتماد به جوانانی بود که با تمام توان و اعتقاد برای دفاع از میهن به میدان آمده بودند.

اما هنوز حالمان خوب نبود. خرمشهر و هویزه هنوز در دست دشمن بود؛ مال و جان و ناموس ایرانی‌ها در تعرض بود.

همه دور هم جمع شدند. با همه توان و اعتقادشان کار کردند، برنامه‌ریزی کردند و ایستادند تا در بیت‌المقدس، خرمشهر و هویزه و پادگان حمید را پس گرفتند. این پیروزی بسیار بزرگ بود و هست. هست چون علاوه بر بازگرداندن بخشی از میهن، به ما آموخت که در سخت‌ترین شرایط، با همدلی و اعتماد و غیرت، با عزت‌مندی و هشیاری، با حزم و دوراندیشی، آنچه دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد،‌ به دست می‌آید. وقتی ما با نیت درست و با همه وجود و توان و اعتقاد پای کار می‌آییم، سنت‌های الهی اقتضا می‌کند که «من حیث لایحتسب» پیروزی از آنِ‌ ما شود؛ و می‌شود.

این روز را «مقاومت، ‌ایثار و پیروزی» نام نهاده‌اند و این نام‌گذاری چقدر بامسماست. فتح خرمشهر بر همه مبارک، یاد همه شهدا و مجاهدان گرامی و راهشان پر رهرو باد"

قالیباف

قالیباف

قالیباف

قالیباف

قالیباف

قالیباف

بیشتر بخوانید:

قصه پرغصه خرمشهر از کجا شروع شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار