فعالیت ۱۸ آزمایشگاه در شاخه‌های تخصصی زیست فناوری

۱۸ آزمایشگاه در شاخه‌های تخصصی زیست فناوری در مازندران فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جهانشاهی مدیر اجرای سند توسعه فناوری نانو و بیوتکنولوژی در مازندران گفت: ۱۸ آزمایشگاه در شاخه‌های تخصصی زیست فناوری در مازندران فعالیت دارند که با تجهیز دستگاه‌های بسیار پیشرفته پژوهش‌های سطح ملی را اجرا می‌کنند.

وی افزود: یک فروند شناور هزار و ۱۰۰ تنی در دریای خزر برای پژوهش‌های دریایی و ۱۵ ایستگاه تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی برای طرح‌های آزمایشی درباره گیاهان دارویی، برنج، مرکبات و درختان باغی، پرورش انواع آبزیان، گلخانه‌های تحقیقاتی و بانک ژنتیک گیاهی در تولید علوم بیوتکنولوژی در مازندران فعالیت دارند.

جهانشاهی گفت: تعداد طرح‌های تحقیقاتی خاتمه یافته ودر دست اجرای دانشگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران در حوزه زیست فناوری به بیش از ۶۰ طرح می‌رسد.

اداره کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران اعلام کرد، ۱۵ رشته تحصیلی و ۱۲ واحد آزمایشگاهی در حوزه زیست فناوری مراکز آموزش عالی استان فعالیت دارند.

این مراکز مربوط به گروه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، علوم انسانی، بین رشته‌ای و علوم پایه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده وهم اکنون هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های مازندران مشغول به تحصیل هستند.

در این گزارش آمده است: با راه اندازی نخستین دوره‌های بیوتکنولوژی در مازندران از سال ۸۵ تاکنون ۶۵۰ نفرازمراکز آموزش عالی استان فارغ التحصیل شدند.

استان مازندران با تولید سالانه ۷ ونیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و جمعیت ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر و وسعت ۲۴ هزارکیلومتر مربع، از استان‌های شاخص کشور در بیوتکنولوژی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ

رونق آزمایشگاه‌های زیست فناوری در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار