تولید مخازن ایرانی حمل مایعات در اراک و صادرات به آنسوی مرز‌ها

صنعتگر اراکی و فرزندانش با تولید انواع مخازن حمل مایعات خودرو‌های سنگین ضمن جلوگیری از خروج ارز صادرات هم دارند .

 تولید مخازن ایرانی حمل مایعات در اراک و صادرات به آنسوی مرز‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  صنعتگر اراکی و فرزندانش با تاسیس شرکت و بومی سازی و تولید انواع مخازن حمل مایعات خودرو‌های سنگین توانسته به اندازه توان تولید شرکت از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

انصاری مدیر عامل کارخانه تولید مخازن حمل مایعات به همراه دو پسرش اکنون در جاده تهران- اراک، دارای واحدی تولیدی هستند که ماهانه هشتاد مخزن در آن ساخته می‌شود و حدود ۲۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

این کارآفرین اراکی در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: گفت: دست رد به سینه خارجی‌ها برای سرمایه گذاری و کار در کشور آن‌ها زده و با تلاش و پشتکار اکنون به یکی از پنج تولیدکننده انواع مخازن حمل مایعات خودرو‌های سنگین در کشور تبدیل شده است.

جلوگیری از خروج ۱۷ هزار دلار ارز از کشوربا تولید هر مخزن

انصاری با بیان اینکه تولیدات این کارخانه در حد توان از خروج ارز از کشور جلو گیری کرده است افزود: هزینه ساخت داخل نصف هزینه خرید از خارج است و هر مخزن حدود ۱۷ هزار دلار ارز کشور را حفظ و صادرات هر دستگاه هم حدود ۱۷ هزار دلار ارز وارد کشور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرکتش زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است، اضافه کرد: این کارخانه علاوه بر جلو گیری از خروج ارز، با صادرات ماهانه ۱۰ مخزن به کشور‌های حاشیه خلیج فارس ارز آوری هم دارد.

واردات معضل تولید کالای ایرانی

مدیر عامل کارخانه تولید مخازن حمل مایعات در اراک ادامه داد: این کارخانه اکنون با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت تولید در حال کار است و جلوگیری از واردات و توجه به توان داخل می‌تواند کارخانه را به تولید ۱۰۰ درصدی برساند و سالانه بیش از ۱۴ میلیون دلار ارز وارد کشورکند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.