فرمانده انتظامی استان ایلام:

ایمان به خدا و گوش به فرمان ولایت بودن رمز فتح خرمشهر است

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ایمان به خدا و گوش به فرمان ولایت بودن، رمز فتح خرمشهر بود گفت: جوانان ایران اسلامی در این عملیات غرور آفرین ثابت کردند که مردان روزهای سخت هستند.

ایمان به خدا و گوش به فرمان ولایت بودن، رمز فتح خرمشهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلامسردار نورعلی یاری بیان کرد: در واقع فتح خرمشهر، دفاع مقدس را وارد مرحله نوينی کرد و برای اولين بار از شروع جنگ تحميلی ايران در موضع قدرت قرار گرفت و این عملیات غرور آفرین انعكاس جهانی داشت و از نظر سياسی عراق با از دست دادن خرمشهر تكيه‌گاهش را برای مذاكره از دست داد.

وی اظهارکرد:این پیروزی به لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.

سردار یاری افزود:مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند.

وی ادامه داد:مردم خرمشهر در کنار رزمندگان اسلام که از جای جای ایران اسلامی به جبهه های نبرد حق، علیه باطل شتافته بودند با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی شان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی نظیر ماند.

سردار یاری اضافه کرد:آزادسازی خرمشهر در عملیات شگفت انگیز بیت المقدس، از قدرتی حکایت می کرد که همت و ایمان رزمندگان اسلام آن را پدید آورد.

وی به اثرات بین المللی این پیروزی اشاره کرد و یادآورشد:آزادی خرمشهر چنان در سطح بین المللی تأثیر گذاشت که پس از پیدایش وضعیت جدید و بیرون راندن متجاوزان از خرمشهر، برتری سیاسی ـ نظامی ایران در برابر عراق مطرح شد و مسیر جنگ نیز تغییر یافت.

انتهای پیام/ د

ایمان به خدا رمز فتح خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.