اشتباهاتی که برای درست کردن پاستا نباید انجام دهید!

برای سرو تمام پاستاها از کاسه استفاده کنید، از رشته‌های بلند اسپاگتی‌ گرفته تا فتوچینی و فُرم‌های کوچکی چون ریگاتونی و گنوچی. خوردن پاستا در کاسه خیلی راحت‌تر است و دیرتر هم سرد می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از زبان یک سرآشپز معروف که در درست کردن پاستا مهارت خاصی دارد بشنوید که موقع درست کردن پاستا چه اشتباهاتی را نباید مرتکب شوید:

1. از قابلمه‌ی کوچک استفاده نکنید

حتی اگر به نظرتان خیلی بزرگ می‌آید، قابلمه‌ی بزرگ‌تری را انتخاب کنید! و بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در آن آب بریزید. پاستاها باید فضای کافی برای حرکت کردن و چرخش داشته باشند تا به طور یکنواخت بپزند. اگر دیدی پاستاها در قابلمه‌ی آبجوش زیاد به نظر می‌رسند پس بدانید که هم قابلمه‌تان کوچک است و هم آب به اندازه‌ی کافی نریخته‌اید. فراموش نکنید که نمک زیاد در آب بریزید.

2. به آبجوش روغن اضافه نکنید

یک دلیل ساده وجود دارد که چرا نباید در آبجوش روغن بریزید: چون روغن اجازه نمی‌دهد سس پاستای شما به آن بچسبد. درست مثل این است که به پاستاها بارانی بپوشانید! مطمئنا دوست ندارید پاستای شما طعم سس را به خود نگیرد.

3. پاستا را آبکش نکنید

اگر آبی را که از پاستا جدا می‌کنید دور بریزید، مایعی را از دست می‌دهید که مغذی است و می‌توانید از آن برای درست کردن غذایی دیگر استفاده کنید. بعضی از قابلمه‌ها سبد دارند اما شما می‌توانید سبد را جداگانه هم بخرید. همچنین می‌توانید پاستاها را با کفگیرهای بزرگ از آبجوش بگیرید. فقط یادتان باشد در این روش باید تند و سریع باشید و پاستاها را فوری از آبجوش جدا کنید.

4. پاستاهای مدل جدید از برندهای تازه کار را به پاستاهای کلاسیک از برندهای معتبر ترجیح ندهید

خریدن پاستاهایی که فُرم‌های فانتزی‌تری دارند و گرانقیمت‌تر هم هستند تضمین نمی‌کنند که یک وعده‌ پاستای خوشمزه میل کنید. پاستایی را انتخاب کنید که پخت یکنواخت داشته باشد و با کیفیت باشد. هر برندی که آن را امتحان کرده‌اید و از خوب بودن آن مطمئن هستید همان را انتخاب کنید.

5. سس پاستا را روی آن نریزید

حتما تصاویر زیادی را دیده‌اید که سس پاستا را روی کوهی از پاستا خالی می‌کنند؛ این کار کاملا نادرست است. اگر می‌خواهید پاستای‌تان را سس‌دار سرو کنید باید همیشه پاستا را به تابه‌ای که سس را در آن درست کرده‌اید اضافه کنید و کار پخت و پز‌تان را در همین قسمت به پایان ببرید. این یکی دو دقیقه‌ی آخر خیلی مهم‌اند: چون پاستای شما طعم بیشتری به خود می‌گیرد. این یک دو دقیقه‌ زمان اضافی را که قرار است پاستای شما در سس روی حرارت سپری کند با کاستن از زمانی که در آبجوش می‌گذراند جبران کنید. با این کار نشاسته‌ای که روی پاستاست کمک می‌کند سس‌تان هم طعم‌دارتر شده و غلظت پیدا کند.

6. زیاد از سس استفاده نکنید

حتما نمی‌خواهید پاستایی که اینهمه با دقت پخته‌اید در استخری از سس شناور باشد، حتی اگر این سس خیلی خیلی خوشمزه شده باشد. برای هر نیم کیلو پاستا، یک تا یک دوم فنجان سس کافیست. وقتی پاستا را سرو می‌کنید نباید سس کناره‌های آن جمع شده باشد.

7. پاستا را در بشقاب سرو نکنید؛ کاسه بهتر است

برای سرو تمام پاستاها از کاسه استفاده کنید، از رشته‌های بلند اسپاگتی‌ گرفته تا فتوچینی و فُرم‌های کوچکی چون ریگاتونی و گنوچی. خوردن پاستا در کاسه خیلی راحت‌تر است و دیرتر هم سرد می‌شود. تنها استثنایی که وجود دارد پاستاهایی هستند که پهن‌اند مانند راویولی که معروف‌ترین‌شان است.

8. پاستا فقط برای هوای سرد نیست

همه‌ی سس‌های پاستا نیاز به جوشیدن و پختن ندارند. مثلا سس گوجه گیلاسی و سیر که نیازی به پختن ندارد و می‌توانید در یک روز گرم تابستانی که تمایلی به سرو یک غذای گرم ندارید یک پاستای بسیار خوشمزه با آن درست کنید.

9. پاستاهای اضافی را دور نریزید

پاستاهایی را که اضافه آمده‌اند و سرو نکرده‌اید دور نریزید چون می‌توانید یک فریتاتای خوشمزه با آنها درست کنید. به آنها چند تخم مرغ پخته، پنیر رنده شده و هر ادویه‌ای که دوست دارید اضافه کنید و در فر با دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

نکات کاربردی برای درست کردن پاستا

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار