فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد:

فتح خرمشهر پیام‌آور عزت و استقامت ملت ایران

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: فتح خرمشهر پیام‌آور عزت و استقامت ملت ایران است.

فتح خرمشهر پیام‌آور عزت و استقامت ملت ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با گرامیداشت سی و ششمین سالروز فتح خرمشهر گفت: خرمشهر روز مقاومت  ما و مکانی است که اوج حماسه و ایثار ما در آنجا اتفاق افتاد.

وی آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد را رویداد بزرگ حماسی و تاریخی برای ملت ایران دانست و عنوان کرد: خرمشهر درس مقاومت و ایستادگی است که امیدواریم از این درس برای آینده خود استفاده کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به انجام عملیات بیت المقدس آن را یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات «الی بیت‌المقدس» آزادسازی خرمشهر  در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از حدود 575 روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خورشیدی محقق شد.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس تأثیر بسزایی در روند جنگ داشت، گفت: رژیم بعث عراق تمام امکانات را برای حفظ خرمشهر  ایجاد کرد اما زمانی که به لطف خدا اراده بر این شد که خرمشهر آزاد شود عملیات مشترکی بین ارتش و سپاه صورت گرفت و خرمشهر آزاد شد.

سردار مجیدی با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر پیام‌آور عزت و استقامت ملت ایران است، عنوان کرد: زمانی که عراقی‌ها به دنبال تصرف خرمشهر بودند ما هیچگونه امکانات و تجهیزاتی نداشته و حداقل نیرو را داشتیم که با وجود این کمبودها رزمندگان ما 34 روز استقامت کردند که در نهایت خرمشهر توسط عراق گرفته شد.

وی ادامه داد: با وجود حداقل امکانات ما، در دوران جنگ که عراقی‌ها برای حفظ خرمشهر هزاران نفر را مستقر کرده بودند به لطف خداوند و همت رزمندگان کمتر از 20 روز توانستند خرمشهر را از دست عراقی‌ها بازپس‌گیری کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، مصادق بزرگی بود، افزود: آزادسازی خرمشهر شرایطی را فراهم کرد که رزمندگان اسلام و نظام جمهوری توانستند  بر سرنوشت جنگ مسلط شوند و در یک رویداد عظیم تاریخی با عنوان دفاع مقدس، نظام نوپای انقلاب اسلامی مردم ایران را هم حفظ  و هم تعالی بخشند.

وی به نقش استان همدان در جریان آزادسازی خرمشهر پرداخت و افزود: استان همدان سهم بزرگی را در آزادسازی خرمشهر داشت  که در این راه شهدای بزرگی تقدیم کرد به ویژه تقدیم شهید «محمود شهبازی» به عنوان فرمانده سپاه همدان که در روز دوم خرداد در جریان آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.

سردار مجیدی در ادامه سخنان خود به بیان دستاوردهای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر پرداخت و  یادآور شد: خرمشهر چهار بار  به این نحو که سه بار قبل از انقلاب اسلامی و یک بار در جنگ تحمیلی توسط دشمن تصرف شد که در سه دوره قبلی  صدها امتیاز از کشور ما گرفته شد اما این بار که خرمشهر توسط عراق  تصرف شد، ما توانستیم خرمشهر را بدون اینکه کوچک‌ترین امتیازی را بدهیم آزاد کنیم و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای آزادسازی خرمشهر بود.

وی با بیان اینکه در جریان عملیات خرمشهر توانستیم به شبکه مستحکم عراقی‌ها ضربه بزنیم، گفت: دشمن متوجه این شد که ایران یک کشور مقتدری است بنابراین از جامعه جهانی شروع به صدور قطع نامه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران کردند تا به نحوی جلوی حرکت  کشور را بگیرند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان عنوان کرد: تا قبل از آزادسازی خرمشهر هیچ گونه قطع نامه‌ای علیه کشور صادر نشده بود و صدور آن بعد از جریان آزادسازی خرمشهر  حاکی از این بود که آن صلابت و مردانگی نیروهای جمهوری اسلامی تحت رهبری   حضرت امام(ره)) به منصه ظهور رسیده و ما توانستیم اساس کاری را برای عملیات‌های دیگر و آزاد  کردن مرزهای خود انجام دهیم.

وی به ضرورت بازخوانی عملیات‌های مهم جنگ و بیان دستاوردهای آن تاکید کرد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس یک مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی است به ویژه مقطعی  که عملیات‌های بزرگ همچون بیت المقدس و فتح المبین را انجام دادیم.

سردار مجیدی ابراز داشت: بازخوانی این عملیات‌ها می‌تواند برای آینده  کشور ما درس عبرتی باشد در اینکه چگونه وحدت ارتش و سپاه را داشتیم و چگونه توانستیم با وجود عدم امکانات و تجهیزات در این عملیات‌های بزرگ شرکت کرده و دشمن را تقلیل کنیم تا جایی که آنها از خرمشهر فرار کرده و ما حدود 19 هزار اسیر دراین جریان گرفتیم.

وی  با بیان اینکه بازخوانی عملیات خرمشهر برای آینده  نظام  بسیار مهم است، تصریح کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر درس  مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن را  یادآور می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان رفتار گستاخانه دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران را به دلیل عدم ایستادگی محکم در برابر دشمن  دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر دشمن گستاخانه در برخی موضوعات همچون برجام اظهار نظر می‌کند یکی از دلایل آن این است که ما در مقابل دشمن همچون دفاع مقدس محکم نمی ایستیم، در صورتی که امروز می‌توانیم با اطمینان از این مردم سلحشور  در مقابل آمریکایی‌ها و استکبار ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

خرمشهر درس عزت و استقامت برای ملت ایران داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.