استاندار خراسان رضوی؛

برای تامین ارز موردنیاز واحد‌های صنعتی برای واردات کالا مشکلی نداریم

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از محاسن دستورالعمل ارزی که دولت داده بحث تامین ارز واحد‌های صنعتی است که می‌خواهند برای ورود کالا‌های خود از ارز استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علیرضا رشیدیان در بازدید از 2 کارخانه تولیدی استان در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به دستورالعمل ارزی دولت شاید بیشتر صادر کننده ها، مشکل شان در بازگشت ارز است.

وی ادامه داد: صادر کننده‌های ما به دلیل مسائلی که با کشور‌های آسیای میانه و کشور‌هایی که هدف صادرات ما هستند از مشکلات آن‌ها برای بازگشت ارز طبق تعهدی که باید انجام دهند است که در این خصوص داریم مذاکراتی را با بانک مرکزی انجام می‌دهیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: طی این مذاکره می‌خواهیم ببینیم به چه نحوی می‌شود این صادرات به کشور‌های آسیای میانه را مانند صادرات به کشور‌های افغانستان و عراق را هم شامل ملاحظات خاص خودش کنیم.

رشیدیان ادامه داد: بنابراین برای ورود کالا‌های صنایع مورد نیاز و ماشین آلات صنعتی در استان مشکلی نداریم.

وی با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: شهرک‌های صنعتی استان شرایط خوبی را دارند و در سفر اخیر رییس جمهور به این استان همکاری خوبی برای شهرک‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای واحد‌های مستقر داشتیم و مصوباتی را گرفتیم که مشکلات آن‌ها را کاهش دهد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امسال بایستی واحد‌های تولیدی مان را از لحاظ حفظ اشتغال و تولید با توجه به شرایط تعاملات بیرونی بوجود آمده حمایت کنیم.

رشیدیان افزود: دولت تمام تلاشش این است که این موانع را در جهت تولید و اشتغال به حداقل برساند.

انتهای پیام// ف. ح
 

بازدید استاندار از دو کارخانه تولیدی

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.