برگزاری صبحگاه نیرو‌های مسلح در قزوین

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.

برگزاری صبحگاه نیرو‌های مسلح در قزوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این مراسم گفت: دفاع مقدس پر افتخار‌ترین دوره تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ دوره‌ای که دشمن با تمام تجهیزات خود از هوا و زمین به کشور ایران حمله کرد، ولی حمایت و پشتیبانی خداوند از ملت ایران را نادیده گرفته بود.

زاهدی، عملیات آزاد سازی خرمشهر را یکی از سخت‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: این عملیات بی نظیر، سرنوشت جنگ را تغییر داد و علاوه بر ارزش نظامی یک ارزش والای انسانی و الهی را در برابر دشمن به اثبات رساند.

وی اضافه کرد: دشمن و حزب بعث عراق ایمان رزمندگان را نادیده گرفته بود اما همین غرور دینی و ایمان به خداوند بود که جمهوری اسلامی ایران را در هشت سال دفاع مقدس یاری کرد.

استاندار گفت: در روز‌های اول حمله عراق به ایران صدام قرارداد الجزایر را پاره کرد و نتیجه اش را دید و ترامپ و آمریکا هم بدادند که نادیده گرفتن عهد نامه‌های بین المللی روی خوشی ندارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین هم فتح خرمشهر را اوج تجلی مردم ایران دانست و گفت: سوم خرداد در تاریخ دفاع مقدس نقطه باشکوهی از جنگ تحمیلی است.

امیر حمزه بیدادی افزود: بعد از فتح خرمشهر بود که دشمن درخواست اتمام جنگ و مذاکره را بیان کرد و این به معنای یک پیروزی بزرگ برای همه ملت ایران بود.

وی تصریح کرد: عراق و دشمنان اسلام بعد از هشت سال دفاع مقدس فهمیدند که ملت ایران زیر هیچ بار زوری نمی‌روند وبا استبداد نمی‌شود آن‌ها را از حق خودشان محروم کرد.

امیر حمزه بیدادی با اشاره به تلفات سنگین دشمن درعملیات فتح خرمشهر گفت: در این عملیات ۱۶ هزار نفر از نیرو‌های دشمن کشته و زخمی، بیش از ۱۷ هزار نفر اسیر و ۶۰ دستگاه تانک و نفر بر به غنیمت گرفته شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌ شهدای نیرو‌های مسلح تجلیل شد.

انتهای پیام/

مراسم صبحگاه نیرو‌های مسلح در لشکر ۱۶ زرهی قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.