مجری طرح آبیاری با لوله ۴۶ هزار هکتار از مزارع دشت سیستان؛

۳۵۰ میلیون دلار برای طرح ۴۶ هزارهکتاری آبیاری سیستان به تصویب رسید

مجری طرح آبیاری با لوله ۴۶ هزار هکتار از مزارع دشت سیستان گفت: آیین نامه اجرایی تخصیص ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار برای تکمیل این طرح مهم روز گذشته در هیات دولت به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدجواد صالحی نژادمجری طرح آبیاری با لوله ۴۶ هزار هکتار از مزارع دشت سیستان اظهار داشت: طرح ۴۶ هزار هکتار انتقال آب با لوله به دشت سیستان در سال ۹۳ بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به سیستان و بلوچستان مصوب و اعتبارات ۵۰۰ میلیون دلاری آن به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.

صالحی نژاد ادامه داد: ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار تخصیص یافته این طرح به وزارت نیرو و ۴۰۰ میلیون دلار دیگر آن به وزارت جهاد کشاورزی برای انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان اختصاص یافت.

وی افزود: این طرح بزرگ در پنج شهرستان زابل، هامون، نیمروز، هیرمند و زهک در قالب ۱۶ ناحیه عمرانی با ۱۷ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۲ دستگاه الکترو پمپ در دست اجراست که ۱۴ ایستگاه پمپاژ آن تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

وی طول خطوط لوله این طرح مهم را چهار هزار کیلومتر ذکر کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر لوله گذاری این طرح انجام شده است.

طرح  هزارهکتاری آبیاری سیستان ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

صالحی نژاد  تصریح کرد: این پروژه بزرگ در شمال سیستان و بلوچستان در مجموع ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجری طرح آبیاری با لوله ۴۶ هزار هکتار از مزارع دشت سیستان با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار اولیه این طرح بود گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل این طرح ۳۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بود که در قانون بودجه سال ۹۷ این اعتبار دیده شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته آیین نامه اجرایی این طرح در هیات دولت به تصویب رسید اظهار داشت: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، این طرح مهم بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

وی اشتغال زایی ۲ هزار و ۸۶۰ نفر و استفاده از ۸۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک را از جمله مهمترین ویژگی‌های طرح آبیاری با لوله ۴۶ هزار هکتار از مزارع دشت سیستان ذکر کرد.

صالحی نژاد ادامه داد: همچنین راه اندازی کارخانه لوله در منطقه سیستان با سرمایه گذاری افزون بر پنج میلیون یوری بخش خصوصی از سال ۹۴ اشتغالزایی ۴۰۰ نفر از مردم منطقه را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار