کشف سه میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق سال گذشته توسط یگان‌های نظامی و انتظامی استان کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کوروش بالاست مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق سال گذشته توسط یگان‌های نظامی و انتظامی سیستان و بلوچستان در این منطقه کشف و به انبار‌های نفت تحویل شد.

کوروش بالاست اظهارداشت: این مقدار فرآورده قاچاق شامل بنزین، نفت سفید و نفتگاز پس از کشف و ضبط توسط ارگان‌های نظامی سیستان و بلوچستان به انبار‌های نفت منطقه در شهرستان‌های زاهدان، زابل و خاش تحویل داده شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۷۰ هزار لیتر بنزین قاچاق در زاهدان کشف شد که ۷۲ درصد در مقایسه با سال ۹۵ افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: قاچاق این فرآورده نفتی به دلیل تفاوت قیمت با کشور‌های همسایه رشد بیشتری داشته است.

دبیر کارگروه سوخت سیستان و بلوچستان گفت: نفتگاز با سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بیشترین حجم قاچاق کشف شده در این مدت را داشته که در مقایسه با سال قبل‌تر کاهش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بالادست تصریح کرد: همچنین ۳۳۰ هزار لیتر نفت سفید قاچاق سال ۹۶ در زاهدان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر کاهش ۴۴ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: قاچاق سوخت به دلایل متعددی از جذابیت ویژه‌ای برای سودجویان و سوداگران برخوردار است و مقابله با این معضل اقتصادی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان به ساماندهی و برنامه ریزی بیشتری نیاز دارد.

وی همجواری با کشور‌های پاکستان و افغانستان و تفاوت قیمت سوخت، گستردگی مرز و وجود کارت‌های مهاجر را از جمله عوامل تشدید قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

سوخت قاچاق در زاهدان

برچسب ها: قاچاق ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.