کاشان پایتخت کتاب کشور مهمونی ما را در میهمانی ماه ورق می زند

کاشانی هابزم مهمونی ما را در پایتختی کتاب ویژه میهمانی ماه خدا به بزم می نشینند.

عضو کمیته ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پایتختی کتاب کاشان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: کاشان پایتخت کتاب ایران پنج طرح ویژه ماه مبارک رمضان را درحوزه کتاب وکتابخوانی و با عنوان «مهمونی ما» برگزار می کند.
حسین باغ شیخی، افزود: این ویژه برنامه که در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود شامل اجرایی نمودن مجموعه طرح های تدوین شده پایتختی کتاب کشور با هدف ارتقاء سطح کتابخوانی و انس با کتاب با تاکید بر کتاب آسمانی ما،قرآن است.

 مهمونی ما با عطر همیار قرائت

وی، تصریح کرد: همیار قرائت، طرح تکریم اسماءالله، روزه اولی‌ها، کلاس اولی‌ها و افطار با کتاب ازجمله برنامه های طرح مهمونی ما در ضیافت الله است.
به گفته وی، طرح همیار قرائت به منظور تشویق کودکان و نوجوانان به یادگیری قرائت قران و آیین جزخوانی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و شوق خواندن در کاشان -پایتخت کتاب ایران اجرا می شود.
مجری برنامه «مهمونی ما» با تاکید بر اینکه طرح همیار قرائت از جلسات قرائت قرآن حمایت خواهد نمود افزود: تمامی روحانیون، اساتید، مربیان و مسئولین جلسات قرآن و مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به نسبت تعداد افراد جلسات خود می‌توانند از حواله‌های مشارکتی طرح همیار قرائت درراستای تامین جوایز نوآموزان در طول ماه مبارک رمضان و مراسم اختتامیه استفاده کنند.
باغ شیخی، اظهارداشت: علاقمندان حوزه کتاب می توانند كتاب هاي داراي اسماء الله و كتب ديني مقدس از قبيل قرآن، مفاتيح، ادعيه و سایر کتب مذهبی را كه به دليل فرسودگي صحافي، شيرازه، جلد و آسيب ديدگي اوراق آن، قابليت استفاده ندارد و يا شرایط نگهداری در شأن آن ها نیست تحویل داه ودرازای آن با شرایط ویژه قرآن يا كتاب همسان دریافت کند.

 خاطره مهمونی ما با روزه اولی ها

وی،  اجرای طرح روزه اولی‌ها را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهمونی ما یادآورشد و گفت: ساربوک یکی از کتاب فروشی های کاشان به عنوان برترین کتاب فروشی طرح پایتختی کتاب  با اجرای این طرح به دختران و پسران روزه اولی هدیه وبن تخفیف ۶۰ درصدی کتاب را اعطا می کند.

 بهار "مهمونی ما" با کلاس اولی‌ها

 به گفته وی، طرح کلاس اولی‌ها نیز ویژه نونهالان کاشانی در آستانه هفت سالگی و آغاز بهار آموختن  از طریق همین کتاب فروشی با اهدای هدایایی از جمله بن تخفیف ۶۰ درصدی و هدیه ویژه شهردار پایتخت کتاب کشور به آنها اجرا می شود.

مهمونی ما با افطار کتاب

مجری برنامه "مهمونی ما" اجرای طرح افطار با کتاب در مهمونی ما را خاطرنشان کرد و گفت:این طرح نیز درراستای بسط فرهنگ افطاری ساده و فرهنگ سازی در این مقوله مبتنی بر تاکیدات بزرگان علم وادب وفضیلت؛ازجمله منویات مقام معظم رهبری، در قالب طرح افطاری ساده در کنارکتاب احیا واجرامی شود.
باغ شیخی، تصریح کرد: طرح افطاری ساده، در نقطه مقابل «افطاری مسرفانه» قرار دارد که ناشی از سبک زندگی مصرف گرای افراد است، و از طرفی دیگر باعث فراگیری فرهنگ «انفاق»، یعنی انتقال توجه از «خود» به «دیگران»، و در نتیجه تغییر فضای شهری می شود.
وی اظهارداشت: این طرح وسیله ای است برای نزدیکی روحی و ذهنی همه علاقمندان به فرهنگ با فقرا ومستمندان که میتوان با همین سنت ساده ورایج ؛همدلی وگشاده دستی را دررفتارهمه شهروندان نهادینه نموده وترویج فرهنگ سادگی را از دریچه کتاب وکتابخوانی گسترش داد. 
به گفته وی، شهردار پایتخت کتاب، سازمان های متبوعه ،مرکز خدمات حوزه های علمیه ،سازمان تبلیغات اسلامی ،اداره فرهنک وارشاداسلامی،اداره آموزش وپرورش کاشان با مشارکت موسسه فرهنگی اکنون وشرکت ازنو،نهادهایی بودند که برای اجرایی نمودن طرح ها مشارکت نموده ورکن تاثیرگذار مشارکت را درتعالی فرهنگی کاشان  جلوه ای تازه بخشیدند. 
شایان ذکر است: کاشان در سال 97 پایتخت کتاب کشوراست که اجرایی نمودن طرح های تدوین شده از ضروری ترین اقدامات نهادهای متولی دراین حوزه به حساب می آید. 
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: معرفی کتاب ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.