بهره برداری از طرح گازرسانی به صنایع جوار معدنی سنگ آهن بافق

عملیات گازرسانی به طرح‌های صنعتی بافق با اعتباری بالغ بر ۵۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال در ایستگاه شهید تندگویان چغارت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ آیین افتتاح طرح گازرسانی صنایع داخلی شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور جمعی از مسوولان در ایستگاه شهید تندگویان واقع در گندله سه چاهون برگزار شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در حاشیه این آیین به تامین زیرساخت جهت سرمایه گذاری ۵هزارمیلیارد تومانی در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی اشاره کرد و گفت:یکی ازاین زیرساخت‌ها بحث گاز می‌باشد که با انجام این کار ضمن اینکه زیرساخت‌های کارخانه آگلومراسیون، گندله سازی سه چاهون و کارخانه فولاد کسری تامین شده است، زیرساخت سایر طرح‌های توسعه‌ای سنگ آهن را هم در آینده آماده خواهد کرد.

محمد جواد عسکری اعتبار این پروژه را بالغ بر ۵۶میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: این طرح با ۵۰۰ هزار متر لوله گذاری پلی اتیلن و فولادی انجام می‌گیرد که از این میزان ۳۵۰۰ متر لوله گذاری فولادی با فشار ۲۵۰ پوند و در سایز ۸ و ۱۲ اینچ می‌باشد.

وی افزود:پاسداری از محیط زیست ومدیریت انرژی جزو دستاورد‌ها و برآورد‌های این طرح می‌باشد و این اقدام هزینه‌های شرکت را کاهش و کیفیت تولید را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با بیان اینکه در حال حاضر در کارخانه آگلومراسیون از سوخت گاز به جای گازوئیل با ظرفیت یکهزار مترمکعب استفاده می‌شود تصریح کرد: این امر سبب ایجاد صرفه جویی بالایی شده است و ۲۰تا ۳۰درصد هزینه‌های این مجموعه را کاهش می‌دهد.

عسکری افزود: این زیر ساخت‌ها برای اتصال شبکه به فولاد آماده است و تنها باید ظرفیت بیشتری را برای این طرح در آینده دریافت کنیم که در زمان خود پیگیری و اخذ می‌شود.

انتهای پیام/ص

طرح گازرسانی به صنایع جوار معدنی سنگ آهن بافق به بهره برداری رسید

برچسب ها: معدن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار