ادامه برجام با عمل به شروط مد نظر رهبری ممکن است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ادامه برجام با عمل به شروط مد نظر مقام معظم رهبری ممکن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۴ خرداد ۹۷ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد تأکید کرد: ادامه همکاری جمهوری اسلامی ایران در توافق بین المللی برجام، مستلزم عمل به شروط ۹ گانه مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به هشدار و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر رعایت مطالبات جمهوری اسلامی و بدعهدی آمریکا در برجام گفت: مسئولان کشور باید با عبرت از این بدعهدی‎ها، در توافق با اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌های عضو، به تأمین دغدغه‌های رهبری به عنوان حقوق ملت ایران از جمله تضمین فروش نفت، مقابله با تحریم‌های آمریکایی و تداوم فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی در صورت نقض این پیمان توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برجام به هیچ وجه نباید مایه اختلاف در کشور شود اما باید از آن درس و عبرت گرفت.

نکونام در ادامه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، و همچنین چهارم خرداد روز دزفول و روز مقاومت و پایداری گفت: سوم و چهارم خرداد، نماد مقاومت و ایثار رزمندگان اسلام است.

وی با بیان تجلی وعده‌های قرآن کریم در هشت سال دفاع مقدس، تنها راهکار مقابله با آمریکا را زنده کردن و عمل به ارزش‌های والای آن دوران نظیر پای‎بندی به دین، شجاعت، تبعیت از ولی‎فقیه، ظلم ستیزی، وحدت و یکپارچگی و روحیه جهادگری به عنوان ویژگی‌های جامعه ایمانی بیان کرد.

نکونام با تأکید بر این که امروز ایستادگی در برابر آمریکای متجاوز و صهیونیست جنایتکار نیازمند این ارزش‌ها و روحیه‌هاست اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا همیشه باید زنده بماند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با تسلیت فرا رسیدن دهم ماه مبارک رمضان سالروز ارتحال جانسوز حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) همسر گرامی پیامبر اسلام (ص) گفت: زندگی سراسر فداکاری این بانوی وارسته و برجسته تاریخ، باید الگویی برای همگان باشد.

خطیب جمعه شهرکرد افزود: مبارزه با شرک و فساد در جامعه دوران جاهلیت، حمایت از اسلام با انفاق اموال و دارایی و همراهی و حمایت از پیامبر اکرم (ص) از مهمترین ویژگی‌های حضرت خدیجه کبری (س) بود که منزلت ایشان را نزد پروردگار متعال بالا برد و لیاقت مادری حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه معصومین (ع) را به عنوان پاداش دریافت کرد.

نکونام با اشاره به پانزدهم ماه رمضان سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام اضافه کرد: بخشندگی و دستگیری از فقرا از ویژگی‌های بارز آن حضرت (ع) بود که با توجه به گرانی‌ها و فشار‌های اقتصادی در جامعه امروز، ترویج این ویژگی و سیره ارزشمند در کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف، ضروری است.

وی تأکید کرد: رفع فقر، گرانی و بی عدالتی و مشکلات اقتصادی هم باید به عنوان یکی از مصادیق جهاد در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نکونام در پایان با اشاره به ۷ خرداد سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ و روز قانون گفت: خود نمایندگان مجلس نیز باید در همه زمینه‌ها قانون‌مدار باشند تا مصوبات قانونی به درستی اجرا شود.

انتهای پیام/ز

برطرف کردن مشکلات اقتصادی مصداق جهاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.