اروپایی‌ ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌ کنند

امام جمعه تبریز ،گفت : اروپایی‌ ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌ کنند و تصور ایستادگی اروپا مقابل ایالات متحده ، خیال بافی است.

اعتماد به اروپایی ها ، خیالبافی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌ های نماز جمعه تبریز افزود : امام جمعه تبریز: اعتماد به اروپایی ها ، خیالبافی  است سران کشورهای اروپایی در قضیه برجام یکی به نعل و یکی به میخ می‌ زنند در حالی که بدیهی است آنها هرگز به آمریکا پشت نمی‌ کنند و اعتماد برخی ها به سران اروپایی خیالبافی است.


وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام گفت: ایشان تاکید می کنند برای تصمیم‌گیری به ادامه برجام بدون آمریکا، باید اروپا تضمین‌ هایی را بدهد و در این میان متاسفانه برخی زمزمه‌ ها در کشور شنیده می‌شود که به توافق با اروپا همچنان امیدوار هستند.


خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد : رهبر انقلاب موضع صریح ، آشکار و بدون ابهام خودشان را درباره برجام مطرح و با بیان شروط ماندن ایران در برجام ، وظیفه و تکلیف همه مسئولان را روشن کردند.


وی افزود: بی توجهی اروپایی ها به شروط رهبر انقلاب که شامل جبران بدعهدی سابق و اعلام رسمی عهدشکنی آمریکا ، طرح نکردن مباحث حاشیه‌ ای مثل قدرت موشکی و نظامی ایران، مقابله با تحریم جمهوری اسلامی با تضمین فروش نفت و تجارت با ایران از سوی بانک‌های اروپایی است ادامه کار برجام را با مشکل رو به‌ رو خواهد کرد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات پارلمان لبنان و عراق تصریح کرد : انتخابات اخیر در لبنان و عراق نشان داد که تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی افزایش یافته و محور مقاومت با تمام قدرت به پیش می رود.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت : خرمشهر هایی در پیس داریم که شاید تنها میدان جنگ نباشد اما هوشیاری همه را می‌ طلبد.


وی بیان کرد : دوران دفاع مقدس نشان داد که با وحدت و تبعیت از فرمانده معظم کل قوا می‌توان پیروز شد.


خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به وضع نامناسب اقتصاد و معیشت مردم افزود : نمایندگان مجلس باید قانون‌ هایی را وضع کنند که به نفع مردم بی‌ بضاعت باشد و دولت هم به فکر اشتغال جوانان و بهبود وضع اقتصادی کشور باشد.


امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار روزانه خود با جوانان اضافه کرد : جوانان زیادی با مدارک عالی دانشگاهی به من مراجعه می‌ کنند که بیکار هستند از این‌ رو مسئولان دولتی ، شرکت‌ها، کارآفرینان، کارخانه‌دارها تا جایی برایشان مقدور است در جذب جوانان همت کنند.


وی، در بخش دیگری از خطبه ها سالروز رحلت خدیجه کبری(سلام الله علیها) را تسلیت گفت و افزود : این بانوی بزرگ اولین شخصی بود که به دعوت پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله) لبیک گفت و تا آخر عمر عاشقانه و عارفانه پایبند رسالت نبی مکرم اسلام ماند.


خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به رحلت روحانی نستوه و مجاهد انقلابی، حجت الاسلام و المسلمین حسنی امام جمعه سابق ارومیه ادامه داد: این روحانی شجاع یکی از یاران صدیق امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند.


وی در ادامه خطبه ها از رئیس‌جمهور کشور آذربایجان خواست به احترام ماه مبارک رمضان، زمینه آزادی زندانیان اسلام‌ گرا را -که چندین روحانی در بین آنهاست- فراهم کند.

 

انتهای پیام/

 

اعتماد به اروپایی ها ، خیالبافی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.