چرا آمریکا نمی تواند ایران را به لیبی دیگری تبدیل کند؟

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

به دلایل مبرهن و متعددی نه ایران،لیبی است و نه ایالات متحده قادر است سرنوشنی مانند بنغازی و طرابلس را برای تهران رقم بزند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی  امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واکاوی شروط 12 گانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نشانگر اصرار واشنگتن بر تحمیل این شروط در قبال تهران است؛ چرا که هدف نهایی آمریکا از تعیین بایدها و نبایدها علیه کشورمان ، چیزی جز خلع سلاح کامل جمهوری اسلامی نیست؛ هدفی که دورنمای آن پیاده سازی مدلی شبیه به لیبی در ایران اسلامی است.

به دلایل متعدد و مبرهنی نه ایران لیبی است و نه ایالات متحده قادر است سرنوشنی مانند بنغازی و طرابلس را برای تهران رقم بزند؛ چرا که از طرفی لیبی در محاصره و انزوای کامل قرار داشت و از طرف دیگر سلاح و ارتشی برای دفاع از سرزمین و مردم خود نداشت. ضمن اینکه باید در نظر داشت بر خلاف لیبی، رژیم صهیونیستی، متحدان آمریکا و حتی پایگاه های ایالات متحده در سطح منطقه در تیررس جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

پاسخ واقعگرایانه جمهوری اسلامی و ساده اندیشی اعراب مرتجع منطقه

پاسخ جمهوری اسلامی به اظهارات بی اساس و شروط متوهمانه واشنگتن را می توان در صحبت های حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران جستجو کرد، آنجایی که گفت:"شما چه کاره هستید که درباره ایران تصمیم بگیرید!؟"

پاسخ رئیس جمهور کشورمان از جهتی دارای اهمیتی فوق العاده است؛ آن هم اینکه تمام طیف های سیاسی مطابق با دستور رهبری معظم انقلاب در کشورمان در برابر تهدیدات و یا تجاوزات احتمالی، متحد خواهند بود و در مقابل تحریم های واشنگتن در یک جبهه واحد قرار خواهند گرفت.

اما پس از پاسخ رئیس جمهور ایران به یاوه گویی های وزیر خارجه نادان آمریکا، برخی اعراب مرتجع منطقه واکنش  روحانی به تهدیدات آمریکا را به سخره گرفته و امکان مقابله ایران با ایالات متحده را، نشدنی قلمداد کردند؛ از این رو برخی از مقامات عرب مرتجع و سرسپرده این پاسخ  جمهوری اسلامی را با پاسخ قذافی مخلوع مقایسه کردند (آنجا که به آمریکایی ها گفته بود شما چه کاره هستید؟).

 باید به این اعراب بی اختیار و ساده لوح یاداور شد،"شما چه کاره هستید ایران" با " شما چه کاره هستید سرهنگ قذافی"دارای تفاوت های اساسی است، چرا که امروزه ایران اسلامی نه مانند لیبی منزوی و دست و پا بسته است و نه مانند قذافی ساده لوح ، در محاصره به سر می برد، ضمن اینکه، متحدانی قوی و ارتش و سپاهی قدرتمند،در سایه حمایت ملتی با اراده،ایران را به طور اساسی با لیبی متفاوت کرده است.

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

سرنوشت صدام و نفوذ منطقه ای ایران

نکته دیگری که باید به اعراب خلیج همیشه فارس گوشزد کرد این است که روزگاری صدام با حمایت همه جانبه شرق و غرب، با هدف اشغال تهران در هفت روز، به ایران اسلامی حمله ور شد، اما نه تنها پس از هشت سال، موفق به تسخیر یک وجب از خاک ایران نشد، بلکه سال ها بعد مقامات سیاسی جمهوری اسلامی در بغداد و کاخ صدام حسین، با غرب درباره مسائل هسته ای، بر سر میز مذاکره نشستند.در نتیجه باید سرنوشت صدام حسین و وضعیت این روزهای عراق را به حکام دیکتاتور منطقه یاآور شد،که امروز ایران اسلامی کجا قرار دارد و صدام جنایتکار به چه شکلی از قدرت خلع شده است.

اما برای روشن سازی تفاوت های اساسی ایران و کشورهایی مانند لیبی،نکات مهمی شایان توجه است:

نخست اینکه تجهیزات نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی بسیار متنوع و گسترده است؛ زرادخانه نظامی متشکل از صدها هزار موشک، آن هم در ابعاد و بردهای مختلف به همراه نیروی نظامی کارآزموده در جنگ های مختلف کلاسیک و چریکی، جمهوری اسلامی را در موقعیتی منحصر به فرد در منطقه قرار داده است. ضمن اینکه قوای نظامی جمهوری اسلامی با ایمانی راسخ و قدرتی نشات گرفته از معنویت، تفاوتی بی نظیر را با کشورهایی مانند لیبی ایجاد کرده اند.

دوم اینکه باید در نظر داشت تمام پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه و همچنین کشورهای متحد آمریکا از جمله رژیم صهیونیستی در تیررس دقیق موشک های ایران قرار دارند، قابلیتی که برای قوای نظامی لیبی به دلایل خاصی امکانپذیر نبود.

سوم اینکه مبرهن است در صورت عملی شدن تهدیدات واشنگتن، جمهوری اسلامی می تواند نقش راهبردی خود در سوریه را تقویت کند؛ چرا که هم اکنون تهران در چند کیلومتری مرزهای رژیم صهیونیستی است و در صورت حماقت واشنگتن و تل آویو، ایران به طور حتم می تواند به یافا ،حیفا، عکا، قدس اشغالی و صفد دسترسی کامل داشته باشد و آنها را با خاک یکسان کند، دسترسی که لیبی و قذافی هرگز نداشتند و خواب آن را هم نمی دیدند.

چهارم اینکه ایران اسلامی، متحدین بسیار زیادی از جمله حزب الله لبنان در سطح منطقه دارد، متحدینی که بخشی از توانمندی عظیم جمهوری اسلامی در منطقه به شمار می روند و قادر هستند در صورت لزوم، امنیت رژیم صهیونیستی و حتی نیروهای یالات متحده در سطح منطقه را با تهدید جدی مواجه کنند.

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

سردرگمی غرب و هوشمندی ایران

از طرفی، هوشمندی جمهوری اسلامی در مسائل تنش برانگیز اخیر با اسکبار جهانی قابل ستایش است، چرا که در مبحث مربوط به برجام، این جمهوری اسلامی نبود که از توافق خارج شد و مسئولیت برهم خوردن توافق، به طور تمام و کمال با ایالات متحده بود. از سوی دیگر در مسائل مربوط به سوریه و تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به این کشور، تهران خویشتنداری شگرفی از خود نشان داد والبته ضربه کاری و به موقع خود را به این رژیم اشغالگر وارد کرد.

از این رو می توان نتیجه گرفت که جمهوری اسلامی به مرحله ای از بلوغ و قدرت رسیده است که تمامی اقدامات خود را به دور از احساس و تنش عملیاتی می کند؛ اقداماتی که آمریکا و متحدانش را به شدت سردرگم کرده و ابزار لازم برای برخورد با جمهوری اسلامی، مانند برخوردی که با لیبی داشتند را از آن ها سلب کرده است.

تحریم های آمریکا، سیاستی ناکارآمد در مواجهه با ایران

باید توجه داشت که تحریم های اقتصادی شدید آمریکا نیز هرگز به تهدید نظام حاکم بر جمهوری اسلامی منجر نخواهد شد، چرا که در وهله اول، جمهوری اسلامی تجربه فراوانی در کنترل و دور زدن تحریم های غرب در سالیان اخیر کسب کرده است. ثانیا ایران  با توجه به تجربیات مربوط به عراق و لیبی که فریب وعده ها و دام پهن شده غرب را خورند، هرگز توان دفاعی و تسلیحات موشکی خود را تقدیم مستکبران عالم نخواهد کرد.

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

سو استفاده آمریکا از اعراب و خوش خیالی  برخی حکام مرتجع عربی

در این میان مسئله دردآور، موضوع اعراب ساده لوح و سرسپرده است که قطعا سرنوشتی غم بار را برای آن ها به ارمغان خواهد آورد، چرا که ایالات متحده همواره (به خصوص در زمان ترامپ) از تمکن مالی و ثبات اقتصادی آن ها سو استفاده کرده است؛ اکنون  نیز به بهانه تهدید جلوه دادن ایران، صورت حساب جنگی را که هنوز آغاز نشده، از آنها  مطالبه کرده است.

این مرتجعین منطقه باید خوب توجه داشته باشند که حتی اگر ایالات متحده جنگ اقتصادی و نظامی را علیه ایران آغاز کند، این کار برای محافظت از آن ها نخواهد بود؛ بلکه هدف از آن، تامین امنیت رژیم صهیونیستی و جلب رضایت صهیونیست ها است. لذا گره خوردن منافع اعراب با منافع رژیم صهیونیستی، یک سناریوی تصنعی برای دوشیدن اعراب و پرداخت هزینه تامین امنیت اشغالگران صهیونیست، از جیب این حکام ثروتمند عرب است.

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

شروط 12 گانه واشنگتن در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و براندازی نظام جمهوری اسلامی

باید در نظر داشت، شروط 12 گانه پمپئو علیه ایران، در واقع دیکته رژیم صهیونیستی به واشنگتن است. آنها به دنبال تغییر نظام ایران بوده و در صدد هستند کاری را با تهران انجام دهند که با عراق و لیبی انجام دادند، چرا که در آن زمان صدام و قذافی تهدیدات متمایزی علیه رژیم صهیونیستی به شمار می آمدند.

اما نکته ای که آنها باید بدانند، این است که سیاست تغییر رژیم، تنها بر سردمداران بی اراده و ملت های بی ایمان و ناآگاه جواب می دهد.به طور مثال می توان از کوبا که 50 سال در مقابل تحریم های ایالات متحده مقاومت کرد، نام برد، مقاومتی که سیاست تغییر رژیم را به چالش کشید و ایالات متحده را مجبور به مذاکره با هاوانا کرد.

مثالی دیگر در این رابطه، مردم غزه هستندکه با وسعت و جمعیت کم، هرگز  دستان خود را به نشانه  تسلیم بالا نبرده و سلاح خود را تحویل ندادند. در نتیجه وقتی آمریکا و متحدان آن نتوانستند در مقابل مقاومت منطقه کوچکی مانند غزه، یا کشور جزیره ای شکلی مانند کوبا ،کاری از پیش ببرند، چگونه خواهند توانست ایران اسلامی را با این سابقه از فرهنگ، تاریخ، وسعت و جمعیت، در حالی یک ابرقدرت منطقه ای است به زانو درآورند؟!

قیاس مع الفارق ایران و لیبی؛ قمار خطرناک واشنگتن بر سر تهران

اتمام حجت رهبر معظم انقلاب درباره قدرت دفاعی و موشکی ایران  که باید نصب‌العین همه باشد

1-روز موشک نگذشته است.

2-اینکه بگویند چرا موشک 2000 یا 3000 کیلومتری دارید، به آن ها ارتباطی ندارد.

3-موشک هایمان را با قدرت حفظ می کنیم و با قدرت افزایش خواهیم داد.

4-توان موشکی به کوری چشم دشمنان هر روز افزایش می یابد.

از این رو اگر ایالات متحده، حماقت سیاسی و نظامی در منطقه مرتکب شود، سرنوشت دلخواهی مانند لیبی و عراق در انتظارش نخواهد بود و قطعا رژیم صهیونیستی و متحد سعودی این روزهایش و همچنین پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه،بهای سنگین مالی، امنیتی، روانی و موجودیتی را خواهند پرداخت و دست از پا درازتر، برای همیشه منطقه غرب اسیا را ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/

گزارش از علیرضا ایرجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۳ تير ۱۳۹۷
پاینده باشی ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
باید تجریه هشت سال دفاع مقدس نیز در قدررت نظامی و دفاعی ایران در نظر گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
اسرافیل
۲۳:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
طبق فرمایش امام حسین ( ع ) که فرمودند؛ پایبندی بر پیمان، جوانمردی است. ایران در حال حاضر دشمنی به نام ترامپ و آمریکا دارد که مظهر ناجوانمردی ، واقع شده است. چنین دشمنی در قاموس الهی، به یقین ،باطل اعلام گردیده و محکوم به شکست، معرفی شده است، پس کسی که خدا باور است، از هیمنه ی آمریکای رسوا به ناجوانمردی، نمی هراسد، یقین بدانید در این موارد، یک گلوله ی تفنگ مسلمان با ایمان ، می تواند کار یک موشک را انجام دهد! و یک موشک می تواند کار ده ها بمب را برای پرتاب کننده ی مسلمان معتقد به یاری و نصرت الهی به همراه خود داشته باشد، اگر توکل ما به خداوند ، جدی و حقیقی باشد. نصر من الله و فتح قریب. انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
نه آمریکا و نه اسراییل و نه اون عربستان که اربابش و آقا بالا سرش آمریکا هست و نه هیچ کشور دیگه ایی هیچ غلطی نمیتوانند بکنند در مقابل ایران . وای اگر خامنه ایی حکم جهادم دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
به زودی جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود به رهبر فرزانه کشورم ایران.
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۰:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
سعوديها شما اگر قدرت داشتيد مثل يمن وسوريه خودتان وارد معركه ميشدين انشاالله كه اين حماقت شروع نشود اما نتيجه سرنگوني رژيم آل سعود و رژيم جعلي اسرائيل خواهد بود
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
نصر من الله و فتح قریب
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
خدا دشمنان ایران اسلامی را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر آل سعود مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر آل سعود مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
منم شهروند درجه 1 ایرانم فقط ایران برام مهمه
Iran (Islamic Republic of)
جواد.
۱۷:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
کم کم آمریکا ضعف نشون میده میدونم جنگ را میندازه انقد ب خودش فشار میاره که بلخره خودشو از شرق فراری بده ما آرزوی لحظه ای رو داریم که بجنگید تا بفهمید ایرانی باهوش و غیور میدونه تا اسلام هست جنگ هست شما جنگی رو راه نمی اندازید مگر به ضرر خودتان چون ما عراقی یا لیبی نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ايران يعني قدرت خاورميانه ايران يعني سربلند و باعزت بودن متاسفانه شما براي نوكر بودنتان دلارهاي نفتي هم بپردازيد
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۷:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درودبرمحورمقاومت.دست خدابا ماست
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۷:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درودبرمحورمقاومت.دست خدابا ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا هیچ کاری نمیتونه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود بر رهبرم .جانم فدای ایشان و کشورم
United Arab Emirates
esmail
۱۶:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ما خیلی وقته منتظره روبرویی هستیم و دشمن هم به پر هزینه بودن این نگ پی برده مطمعنا اول از داخل حمله میکنه و تا مطمعن نشده دست به هفتیر نمیکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
باید در مدیریت داخلی هرچه زودتر تجدید نظر کنیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
عاملی که ما را در مقابل شیطان بزرگ محکم تر می کند اجرای عدالت در همه شئون کشور مخصوصاً نزدیک شدن درآمد مردم به یکدیگر و رسیدگی به مرزنشین های کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
اگر امریکا حماقتی بکند شر کشورهای مرتجع در منطقه و اسراییل را از روزگار محو می کنیم زیرا مشکل اساسی ما با این کشور هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
به نظر من اگر مردم یک کشور پشتیبان دولت آن کشور باشند هیچ کشوری جرات حمله به آن کشور را ندارد به شرط اینکه دولت هم هوای مردم را داشته باشد.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ساخت موشک و ارتقای قدرت نظامی در کنار رونق اقتصادی خوبه زمانی که بیکاری فقر و گرانی از بین برود همه مشکلات بر طرف میشه
United States of America
علی
۱۴:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
آنچه که هم شما وهم اعراب جاهل ونادان از کنارش گذاشته اید پایگاه مردمی وغیر قابل قیاس جمهوری اسلامی درایزان است در صورتیکه قذافی دیکتاتور جنایتکاری بود که مهم ترین عامل شکستش عدم برخورداری از حمایت مردمی بود
United States of America
علی
۱۴:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
آنچه که هم شما وهم اعراب جاهل ونادان از کنارش گذاشته اید پایگاه مردمی وغیر قابل قیاس جمهوری اسلامی درایزان است در صورتیکه قذافی دیکتاتور جنایتکاری بود که مهم ترین عامل شکستش عدم برخورداری از حمایت مردمی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ظاهرا امریکایی ها اشتباه محاسباتی زیاد دارند. این هم یکی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ایران یکی از قدرت های برتر در جهان است و تا آنجایی که من شنیدم رتبه 13 جهان را داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ما در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس با وجود تنها بودن و اتحاد کشورهای قوی تونستیم با ایمان به خدا و مقاومت در هشت سال پی در پی و ناجوانمردانه هایی که در حقمون شد مقاومت کنیم و سرانجام پیروز شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود بر مردان غیور ارتش و سپاه و نیروهای امنیتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود بر مردان غیور ارتش و سپاه و نیروهای امنیتی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
دیر یا زود تندیس امام خامنه ای و پرچم عزیز ایران اسلامی در قلب اسرائیل نصب خواهد شد با دست دلاورمردان سپاهی و ارتشی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ما سربازان جان به کف رهبریم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ارتش و سپاه و بسیج و نیروهای امنیتی دارای قدرت بدنی و نظامی زیادی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
مردم ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کردن و در کنار آن ما صاحب قدرت نظامی بزرگی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود بر مردم لبنان
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
قدرت نظامی ایران خیلی زیاده
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
قدرت نظامی ایران خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد مصطفوی
۱۱:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
ما ایرانیان مردان مردیم / با الگوی حسین با دشمنان میجنگیم
ماگرشویم روزی ضعیف / اما هرگز نشویم خارو خفیف
ما از نسل کیان ایرانیم / به دنبال خونخواهی بزرگانیم
ما را ز جنگ می هرسانید ؟!!! / ما همه از تبار حیدر کراریم
( ما خوب جنگیدن رو بلدیم ؛ آیا شما خوب مردن رو بلدید)؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
همه ي مواردي كه ذكر شد باعث غرورملي هست ولي براي يكپارچگي بيشتر ملت بايد برخوردجدي با رانت خوران و دزدان بيت المال شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
امریکاییها‌به‌مانند‌شتری‌در‌خواب‌؛خواب‌پنبه‌دانه‌میبینند‌زهی‌خیال‌باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
امریکاییها‌به‌مانند‌شتری‌در‌خواب‌؛خواب‌پنبه‌دانه‌میبینند‌زهی‌خیال‌باطل
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
آیا بر باد دادن میلیاردها دلار و درگیری چندین ساله با خرد و کلان دنیا و افتادن در دامن این و آن
شهادت میلیونها نفر
و افتادن کشور در دست رانت خواران و دلالان بین المللی
رشد فساد و فقر
و.....
اسمش هوشمندی است؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درست است که تجهیزات نظامی، از موالفه های پذیرفته شده ی قدرتمندی نیرویی محسوب می گردد.لاکن باید توجه داشت، نیروی مقابل این تجهیزات ، چگونه نیرویی است.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود بر دلاور مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
این همه اینکه ردیف کردید اینو هم من میگم
اینکه رهبری داریم که در عین قداست ویک قدیس تمام عیار بودن ،زیرکی وتبحر خاصی در سیاست دارد آنچه درخشت خام میبیند دیگران درآیینه نمیتوانند ببینند واگرلب تر کند خودمان وبچه هایمان جان به کف خواهیم گرفت ونمیگذاریم حرفش معطل بماند .خداکند سیاستمداران ماهم سرعقل بیایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
خدا پشت و پناه مردم ایران اسلامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
من به عنوان یک شهروند ایرانی تا پای جان از کشورم دفاع میکنم. من نه از تهدید های آمریکا و نه از تهدید های اسرائیل هراس دارم. قدرت جمهوری اسلامی در جنگ مستقیم، جهانیان رو شگفت زده خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
من به عنوان یک شهروند ایرانی تا پای جان از کشورم دفاع میکنم. من نه از تهدید های آمریکا و نه از تهدید های اسرائیل هراس دارم. قدرت جمهوری اسلامی در جنگ مستقیم، جهانیان رو شگفت زده خواهد کرد.
آخرین اخبار