امام جمعه میبد:

تغییر ذائقه ی نسل جوان، خیانت به جامعه است

امام جمعه میبد گفت: امروز کسانی درصددند ذائقه نسل جوان را تعییر دهند و بینش آن‌ها را نسبت به آمریکا از منفی به مثبت شکل دهند که این امر یک خیانت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته میبد با اشاره به نقض برجام، بد عهدی و پیمان شکنی‌های آمریکا بیان داشت: امروز کسانی درصددند ذائقه نسل جوان را تعییر دهند و بینش آن‌ها را نسبت به آمریکا از منفی به مثبت شکل دهند که این امر یک خیانت است و هر تلاشی برای اینکه چهره منحوس دشمنان این ملت بزرگ را تطهیر کند کار غلط و اقدامی نارواست و در این زمینه باید جوانان را آگاه و روشن ساخت.

وی با بیان اینکه روح ستمگری و تجاوز پیشگی آمریکا در طول سال‌های تبدیل آن‌ها به قدرت جهانی هنوز ادامه دار است، افزود: زمامداران آمریکا در طول سال‌ها از تعرض و تجاوز به ملت‌ها و حقئق آن‌ها عقب ننشسته اند و در پرونده سیاه آمریکا بیش از ۱۰۰ جنگ و تجاوز به ملت‌ها ثبت شده است.

امام جمعه میبد اظهار داشت: بی اعتباری آمریکا در پیمان‌ها و دروغگویی و عهد شکنی آنها، آمریکا را بشکل مصداق ائمه کفر در آورده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این موضوع که جناح‌ها و جریانات حاکم بر آمریکا علاوه بر ظاهر متفاوت و ویترین‌های مختلفی که دارند از یک ذات و هویت منحوس شیطانی برخوردارند، گفت: هدف آمریکا در رابطه با ایران و کشور‌های اسلامی، عقب ماندگی و ابستگی آنها، نفی اسلام و ارزش‌های اسلامی، براندازی و مکیدن خون ملت‌های مظلوم مسلمان است.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی و شجاعت در برابر دشمنان بویژه آمریکا با وجود داشتن زحماتی باعث عقب نشینی آن‌ها خواهد شد، ابراز داشت: در مقابل آمریکا راه ما راه ایستادگی، قاطعیت، شجاعت همراه با حکمت و سنجیده کاری باید باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این مطلب که اروپا شریک راهبردی آمریکاست، اذعان داشت: اروپا از توانایی‌های بالایی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخوردار نیست و تجربه گذشته نشان دهنده خیانت‌های برخی از قدرت‌های اروپایی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی کاهش دهنده بسیاری از مشکلات کشور است، خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی متکی به مردم و دانش بنیان بوده که شبکه‌های خارجی کشور‌های مستقل را مورد توجه قرار داده و تولید و مصرف داخلی را اصل می‌داند و در این راستا به متغیراتی که دست بیگانه می‌باشد گره نخورده است.

وی انسجام و وحدت درونی وملی، کوتاه نیامدن از مولفه‌های قدرت، توجه به تجربه‌های گذشته و گرفتن تضمین لازم، برخورد مقتدرانه و مصمم، ضعف نشان ندادن در گفتگوها، داشتن روحیه مطالبه گری و نگاه به توانمندی‌های داخلی را از اصول مذاکرات و ادامه برخورد و تعامل ایران اسلامی با دنیا برشمرد و تصریح داشت: در گفتگو وتعامل با دنیا همه باید بدانند صنایع موشکی و توان دفاعی ما، حضورمان در منطقه و جایگاه ما در ملل عالم و دفاع ما از مظلومان غیر قابل مذاکره و گفتگوست و دولت‌های ما باید این موضوع را در گفتگو و موضع گیری‌های خود نشان دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور آمادگی کشور برای غنی سازی بیشتر و توجه به زمانبندی در گفتگو‌ها را از نکات مهم دیگر در مذاکرات بویژه با اروپا دانست.

آیت الله اعرافی در پایان با بیان اینکه دولت ما، ملت ما و جبهه مقاومت در جهان باید در جایگاه مطالبه گری از قدرت‌های بزرگ قرار گیرد، تاکید داشت: دشمن بداند ملت مقاوم و بزرگ ایران اسلامی همه سختی‌ها را تحمل کرده و به امید خدا گره را باز کرده و هرگز در برابر شما تسلیم نخواهد شد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار