تامین‌کننده هزینه سفر هیات گواتمالایی به فلسطین اشغالی مشخص شد

دولت گواتمالا اعتراف کرد سرمایه‌دار معروف یهودی آمریکا، یک هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ فراهم کرد تا هیئت گواتمالایی با آن به اراضی اشغالی برود و در مراسم انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی شرکت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، دولت گواتمالا اعتراف کرد هواپیمایی که هیات اعزامی این کشور برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس با آن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود را شلدون ادلسون، سرمایه‌دار معروف یهودی، در اختیار آن قرار داده بود.

طبق این گزارش، شلدون آدلسون که به عنوان بزرگترین کازینودار آمریکا شناخته می‌شود، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ فراهم کرده است تا هیئت گواتمالایی با آن به اراضی اشغالی فلسطین برود و در مراسم انتقال سفارت گواتمالا از تل آویو به قدس اشغالی شرکت کند.

ساندرا خوول، وزیر امور خارجه گواتمالا گفت: «ادلسون این هواپیما را هفته گذشته فراهم کرد تا مقامات دولتی و مهمانان دعوت شده از جمله رهبران مذهبی این کشور در این مراسم شرکت کنند.»

خوول با صحبت‌های خود در روز جمعه به روز‌ها گمانه‌زنی در گواتمالا درباره مسئول پرداخت هزینه‌های این سفر پایان داد.

تصمیم جیمی مورالس، رئیس جمهور گواتمالا برای انتقال سفارت این کشور تنها دو روز پس از تصمیم آمریکا در این زمینه اعلام شد، اقدامی که بسیاری آن را به عنوان تلاشی برای جلب توجه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نامیده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار