دموکراسی آمریکایی در معرض تهدید!

هیلاری کلینتون با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نسبت به تهدید دموکراسی در این کشور هشدار داد.

کلینتون: دموکراسی در آمریکا با تهدید جدی مواجه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی یو اس ای تودی، هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، روز گذشته (جمعه) طی سخنرانی در دانشگاه هاروارد با انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نسبت به تهدید دموکراسی در این کشور هشدار داد.

او گفت: بیش از نیمی از کشور ما پس از انتخابات سال 2016، در شرایط نسبتا سختی به سر می برد.  در حال حاضر، ما با بحران دموکراسی در کشور مواجه هستیم. قطعا  هیچ تانکی در خیابان ها وجود ندارد (جنگی بروز نداده است) اما آنچه در حال رخ دادن است مستقیم بر قلب ملت آمریکا تاثیر می گذارد. من این ها (اظهارات) را نه به عنوان یک دموکرات که نتیجه انتخابات را از دست داده بلکه به عنوان یک آمریکایی که نسبت به از دست دادن کشورش می ترسد، می گویم.

هیلاری کلینتون در سخنرانی خود اشاره مستقیم به نام دونالد ترامپ نکرد ولی زمانی که گفت «سران کشور ما کاملا بی ملاحظه با لفاظی های نفرت انگیز خود مردم را تحریک می کنند، از تغییرات می ترسند و قوانین جهان را زیر پا می گذارند» اشاره به رئیس جمهور آمریکا و سیاست های انتقاد آمیزش داشت.

بانوی اول سابق آمریکا در ادامه گفت: جنگ با حاکمیت قانون و مطبوعات آزاد، نقض کردن قانون انتخابات، و ترویج فساد، این ایده را که سران سیاسی ما باید خدمتگزار عموم باشند مردود کرده و علاوه بر هدف قرار دادن وحدت ملی ما، به حقیقت و عقل حمله کرده است.

کلینتون هشدار داد تلاش برای پاک کردن خط بین واقعیت و داستان یکی از ویژگی های اصلی اقتدارگرایی است که هم اکنون از سوی دولت آمریکا به اجرا درآمده است.

او در بخش دیگری از سخنرانی‌اش، مردم آمریکا را به «یکدلی بنیانی و ریشه دار» تشویق کرد و از آنها خواست تا جهان را از دریچه چشم افرادی ببینند که دیدگاه متفاوتی دارند و سعی کنند به بحث های منطقی باز گردند.

کلینتون در پاسخ به این پرسش که اگر مدیریت یک شرکت به او پیشنهاد داده شود، ترجیح می دهد کدام شرکت آمریکایی باشد، گفت: فیس بوک، چراکه بزرگترین گروه خبری در جهان است(!)

او افزود: بیشتر آمریکایی ها، اخبار را به صورت درست یا اشتباه از فیس بوک دریافت می کنند. این برای دموکراسی ما حیاتی است که به مردم اطلاعات دقیق دهیم تا صحیح تصمیم گیری کنند.

فیس بوک با استفاده از اطلاعات و داده‌های شخصی کاربران، نرم‌افزاری تهیه کرد و با کمک آن توانست در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ در برابر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون منجر شد، بر انتخاب و آرای رای دهندگان تاثیر بگذارد.

کلینتون در پایان اظهاراتش شبکه های خبری فاکس و سینکلر را به ارائه تبلیغات عمدی برای انتخابات میان دوره ای متهم کرد و گفت: امیدوار هستم افرادی که در حال حاضر در دولت هستند و گماشته سیاسی نیستند تا جایی که می توانند به مبارزه برای ارزش ها و حقایق بپردازند.

در پایان این مراسم، مدال افتخار «رادکلیف» به هیلاری کلینتون اعطا شد. این مدال به زنانی اعطا می شود که تاثیر مثبتی بر جامعه داشته اند.

انتهای پیام/

کلینتون در خصوص تهدید دموکراسی در آمریکا هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار