نظرسنجی: دولت ترامپ کمترین میزان استانداردهای اخلاقی را نسبت به دولت‌های قبل دارد

بر اساس جدیدترین نظرسنجی گالوپ دولت ترامپ از نظر استاندارد‌های اخلاقی کمترین میزان را نسبت به دولت‌های پیشین آمریکا بدست آورده است.

نظرسنجی گالوپ: دولت ترامپ کمترین میزان استانداردهای اخلاقی را نسبت به دولت‌ها قبلی داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی گالوپ که روز پنج شنبه منتشر شد نشان می‌دهد تنها 37 درصد از آمریکایی‌ها دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را از نظر استانداردهای اخلاقی خوب یا عالی ارزیابی کرده‌اند و این کمترین میزان ممکن از نظر استانداردهای اخلاقی از زمان شروع این نظرسنجی در زمان دولت رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا است.

مطابق با نتایج این نظرسنجی، 49 درصد از آمریکایی‌ها شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند رعایت اصول اخلاقی از سوی مقامات دولت ترامپ ضعیف بوده یا خوب نیست.

اکثر آمریکایی‌ها عمدتا دولت‌های پیشین آمریکا را از نظر اصول و استانداردهای اخلاقی مثبت ارزیابی کردند. پایین‌ترین میزان ارزیابی استانداردهای اخلاقی اعضای دولت مربوط به زمان دولت بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا بود. در آن زمان تنها 43 درصد از آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که مقامات دولت آمریکا را از نظر اخلاقی خوب یا عالی ارزیابی می‌کنند.

نظرسنجی گالوپ یادآور شد که این ارزیابی در ژانویه  1994 و به  دنبال رسوایی وایت واتر بدست آمد. رسوایی وایت واتر با تحقیقات مربوط به سرمایه‌گذاری‌های املاک و مستغلات کلینتون و همسرش و برخی همکاران آنها در ابر شرکت وایت واتر مربوط می‌شد. چند ماه پس از این قضیه میزان استانداردهای اخلاقی اعضای دولت وقت آمریکا به 57 درصد افزایش یافت. 50 درصد از آمریکایی‌ها میزان رعایت استانداردها و اصول اخلاقی را از سوی دولت پیشین باراک اوباما  طی ژوئن سال 2013 عالی یا خوب ارزیابی کردند.

مقامات بلندپایه دولت ترامپ طی یک سال گذشته تحت بررسی جدی و دقیق درباره مسائل و مشکلات اخلاقی خود قرار گرفته‌اند. اسکات پروئت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا با بررسی‌های جدی در مسئله رسوایی اخلاقی خود روبرور بوده است. او متهم است از اطلاعات امنیتی مالیات دهندگان در سفر خود به روزبول و دیسنی لند استفاده کرده است. این مقام اجرایی دولت ترامپ همچنین متهم است که از پول مالیات دهندگان برای خرید بلیط‌های پرواز درجه یک استفاده کرده است با این حال قانونگذاران دموکرات‌ درباره شدت و جدی بودن تهدیدات ناشی از چنین اقداماتی تردید دارند.

دیوید شالکین، وزیر سابق امور کهنه سواران نیز اوایل سال میلادی جاری از سمت خود برکنار شد. برکناری او از سمت خود به دنبال آن صورت گرفت که براساس گزارش عمومی بازرسی مشخص شد که او از منابع دولتی سوء استفاده کرده است و به پذیرش بلیط ویمبلدون و نیز استفاده از پول مالیات دهندگان برای هواپیمایی همسرش در زمان حضور در یک سفر خارجی رسمی در اروپا  طی سال گذشته متهم است. همچنین تام پرایس، وزیر سابق بهداشت و خدمات انسانی سال گذشته پس از انتقادات گسترده برای استفاده از هواپیمایی شخصی برای امور رسمی مجبور به کناره گیری از مقام خود شد.

دیگر مقامات کابینه ترامپ از جمله ریان زینک، وزیر داخلی و استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور نیز در خصوص استفاده از بودجه مالیات دهندگان برای مخارج سفر شخصی بارها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. دونالد ترامپ خود نیز در مرکز بسیاری از مسائل بحث‌برانگیز طی یکسال گذشته قرار داشته است از جمله پرونده‌های مربوط به بازیگر فیلم‌های بزرگسالان درباره داشتن روابط خارج از چارچوب با او در حدود یک دهه  پیش، از جمله این موارد است.

نظرسنجی گالوپ از طریق مصاحبه تلفنی با هزار و 24 آمریکایی در فاصله زمانی اول تا 10 ماه می برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار