۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات فنی اعتباری در لرستان جذب نشد

استاندار لرستان با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات فنی اعتباری در لرستان جذب نشده است گفت: هر دستگاهی نتواند اعتبارات را جذب کند این اعتبارات را روی پروژه‌های اصلی صرف می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سید موسی خادمی صبح امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت جذب اعتبارات تملک دارایی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در خصوص جذب اعتبارات تملک دارایی استان در لرستان مشکلی نداریم و روند جذب آن در حال انجام است، اما اعتباراتی که جذب می‌شود باید متناسب با پروژه‌ها باشد.

وی افزود: برخی دستگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند اعتبارات خود را به‌صورت کامل جذب کنند، اما وقتی این اعتبارات جذب شد باید در محل مخصوص خودش هزینه شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه جذب نکردن اعتبارات توسط دستگاه‌ها به معنای ناتوانی آن‌ها در جذب و یا به معنی این نیست که این پول‌ها جذب نشده می‌ماند عنوان کرد: اگر دستگاهی نتواند مبلغ اندک باقی‌مانده خود را جذب کند ما همه مبالغ را تجمیع کرده و آن را صرف پروژه‌های کلیدی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: جذب اعتبارات باقی‌مانده فرآیند طولانی ندارد و می‌توانیم در مدت کوتاهی تمام این اعتبارات را جذب کنیم، به‌هرحال هر دستگاهی در این راستا نتوانست اقدام کند باید به ما پیشنهاد دهد تا این اعتبارات را روی پروژه‌های اصلی صرف کنیم.

خادمی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم که اگر اعتبارات تملک و دارایی جذب نشود و یا دستگاهی به آن نیاز نداشته باشد این اعتبارات را تجمیع و به پیمانکاران خواهیم داد؛ بخشی از این اعتبارات در قالب کمک‌های فنی اعتباری بوده که دستگاه‌ها این اعتبارات را تحت عنوان سود یارانه تسهیلات برای اشخاصی که قرار است کار تولیدی انجام دهند جذب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این بخش حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد گفت: دستگاه‌هایی ازجمله صنعت، معدن و تجارت این اعتبارات را جذب می‌کنند، همچنین دولت تلاش دارد تا کمتر اعتبارات را از طریق اسناد و اوراق بدهد و امسال نیز تلاش می‌کند تا اوراق را در سطح ملی بفروشد و پول آن را به استان‌ها بدهد.

استاندار لرستان اظهار داشت: برگزاری این جلسه نیز تلنگری بود تا مدیران اسناد اعتباری را در جای خود هزینه کنند چراکه در غیر این صورت این اعتبارات را صرف پروژه‌های کلیدی و اساسی خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

وضعیت جذب اعتبارات تملک دارایی استان لرستان

 

برچسب ها: استانداری ، بودجه97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.