چشمه‌های هرمزگان زیر پوشش برنامه آبخیزداری قرار می‌گیرند

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ۲۲ دهنه چشمه دراستان زیر پوشش طرح آبخیزداری قرار می گیرند.

ابوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  هرمزگان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، از اجرای طرح آبخیزداری در حوزه آبخیز بالادست ۲۲ دهنه چشمه استان خبر داد.

وی افزود:هدف از اجرای این برنامه تغذیه و تقویت آبدهی چشمه‌ها در سطح استان است.

 معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان  گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت بیش از ظرفیت از آبخوان‌های زیرزمینی، چشمه‌های آب استان در بسیاری از مناطق با کاهش آبدهی مواجه اند که نیازمند تقویت آبدهی و پایداری آن از طریق اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

حسین پور با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت آبدهی چشمه‌های استان از طریق انجام فعالیت‌های پایدارساز آبخیزداری و آبخوانداری گفت: تاکنون طرح آبخیزداری در حوزه ۱۸۴ دهنه چشمه در سطح استان اجرا شده که نقش موثری در جلوگیری از خشک شدن چشمه‌ها و بهبود آبدهی آن‌ها داشته است.

 چشمه‌ها به عنوان یکی از منابع حیاتی آب در استان نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق، پایداری روستا‌های استان، رونق گردشگری، تولید کشاورزی و حفظ حیات عرصه‌های طبیعی ایفا می‌ کنند.

هرمزگان دارای ۶۳۹ دهنه چشمه آب با ظرفیت آبدهی سالانه ۱۳۳ میلیون مترمکعب است که تامین کننده نیاز آبی بخش کشاورزی و شرب روستا‌های استان است.

انتهای پیام/

اجرای طرح آبخیزداری در بیش از ۱۸۰ چشمه هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.