هشدار پلیس فتا به گلستانی‌ها / رمز کارت عابر خود را به صورت دوره‌ای عوض کنید

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: مراقب کارت عابر بانک خود باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ سرهنگ دوم ابراهيم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان  گفت: در پی شکایت شهروند گرگانی مبنی بر برداشت ۱۰ میلیون  ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، بلافاصله موضوع در دستور کار كارشناسان اين پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در انجام بررسی‌های تخصصی مشخص شد مبالغ کسر شده، صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه شده که با پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، متهم شناسایی و برای ارائه توضیحات به پلیس فتا احضار شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه‌ داد: متهم که دختر شاکی بود، در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و بیان کرد که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود و با در دست داشتن اطلاعات حساب بانکی وی، اقدام به برداشت به صورت غیرمجاز و خرید شارژ تلفن همراه  کرده است.

وی در توصیه به شهروندان  گفت: اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز اول و دوم خود را عوض کنید، همچنین از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی استفاده نکنید و مراقب کارت عابر بانک خود باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

سرهنگ پرسا ادامه داد: رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه ، ابتدا يا انتهاي شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست : در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

رمز کارت عابربانک خود را عوض کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار