مدیر کل سازمان انتقال خون تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مشکل تامین پلاکت در ماه رمضان/ منعی برای اهدای خون روزه‌داران وجود ندارد

طباطبایی گفت: اهدای خون در ماه مبارک رمضان هیچ منافاتی با روزه‌داری ندارد و این امر خداپسندانه به بدن آسیبی وارد نمی‌کند.

خبرنگار: جنیدی‌/6 ساعت پس از سحری زمان مناسب اهدای خون در ماه رمضان / کشور نیازمند روزانه بیش از 1000 نفر برای اهدای خون خود استسید مرتضی طباطبایی مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اهدای خون در ماه مبارک رمضان‌ هیچ منافاتی‌ با روزه‌داری ندارد و این امر خداپسندانه‌در ماه رمضان به بدن آسیبی وارد نمی‌کند.

وی ادامه داد: بهتر است  اهداکنندگان خون در ماه مبارک رمضان‌ در فاصله زمانی 6 ساعت پس از خوردن سحری‌ به مراکز‌ انتقال خون مراجعه کنند اما اگر فردی پس از این زمان برای اهدای خون خود اقدام کند پس از معاینات‌ و چکاب‌ کامل در صورت داشتن همه شرایط لازم‌، می‌تواند خون دهد.

طباطبایی عنوان کرد: افراد پس از مصرف افطاری‌ نیز می‌توانند تا ساعت 12 شب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی در خصوص میزان مراجعات مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه رمضان روزانه‌ 800  نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، این در حالیست که نیاز روزانه‌ مراکز درمانی اهدای خون بیش از  1000 نفر است.

طباطبایی‌ تأکید کرد: متأسفانه پلاکت خون عمری 3 روزه دارد و من از مردم روزه‌دار در ماه مبارک رمضان درخواست می‌کنم با شرکت در این کار خیر نیاز بیمارستان‌ها به پلاکت خون را برطرف‌ کنند.

وی اظهار کرد: مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیازمند روزانه‌ 1000 واحد پلاکت است به همین دلیل حداقل باید روزی 1000 نفر برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

طباطبایی‌ یادآور شد: خوشبختانه تهران و کشور از نظر ذخیره خون و فرآورده‌های خونی با هیچ مشکلی روبرو نیست و ذخیره فعلی کشور بیش از 7 روز است.

انتهای پیام/

شرایط اهدای خون در ماه مبارک رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار