تعطیلات، بازارسیاه بلیت هواپیما را داغ کرد/ نرخ بلیت تحت تاثیر شرکت های زیرزمینی

چند روز بیشتر به تعطیلات خردادماه نمانده و طبق معمول فرصت برای سواستفاده کنندگان فراهم شد تا کیسه هایشان را پر از پول کنند.

تعطیلات بازار سیاه بلیت های پرواز را داغ کرد/نرخ بلیت تحت تاثیر شرکت های زیرزمینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، طی 48 ساعت گذشته نرخ سرسام آور بلیت پروازهای داخلی سوژه ای برای شبکه های مجازی شده و برخی شرکت ها با توجه به افزایش تقاضای سفر در تعطیلات پنج روزه نیمه خرداد پروازهای خود را حتی تا سه برابر قیمت روزهای عادی نرخ گذاری کرده اند.

در این میان کلانشهر مشهد نیز با دارا بودن دومین فرودگاه پرترافیک کشور از این بازار سیاه درامان نمانده و اعمال نرخ های مختلف از 500 هزار تا 650 هزار تومان برای پروازهای مشهد - تهران و همچنین نرخ های حداقل 2برابری برای شهرهای پرتقاضا به گوش می رسد.

البته با جستجو در سایت های اینترنتی نرخ پرواز مشهد - تهران در روز 12 و 13 خرداد توسط شرکت های مختلف از 112 هزار تا 560 هزار تومان و بلیت تهران - مشهد برای 16 خرداد ماه با نرخ های متغیر از 140 هزار تا 600 هزار تومان اعلام شده است.

حمید عمادی یکی از شهروندان مشهد در این باره گفت: هنگامی که در اولین روز هفته جاری برای خرید بلیت پرواز مشهد - تهران برای تعطیلات هفته آینده به دفتر هواپیمایی مراجعه کردم با نرخ های گزاف روبرو شدم.

این شهروند مشهدی افزود: وقتی علت این افزایش نرخ را پرسیدم گفتند تقاضا برای سفر زیاد است و پروازها به سرعت پر می شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: آزادسازی نرخ و چارتر فروشی این تبعات را نیز به همراه دارد.
حمیدرضا کریم افزود: به طور معمول گران فروشی ها خارج از شبکه توزیع و عرضه بلیت، توسط شرکت های زیرزمینی اعمال می شود.
وی اظهار کرد: در صورت وجود شکایت مردمی این سازمان به طور جدی با هر تخلف برخورد خواهد کرد.

کریم گفت: پارسال به 46 پرونده تخلف شرکت های هواپیمایی رسیدگی شد و این شرکت ها در مجموع به پرداخت یک میلیارد و 214 میلیون و 581 هزار و 975 ریال محکوم شدند.

وی افزود: هرگونه گران فروشی در هر صنفی تخلف است لذا شهروندان می توانند در صورت مشاهده این تخلفات موضوع را به اداره تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

مدیرکل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در خراسان رضوی نیز گفت: بهای بلیت هواپیما شناور است و شرکت های هواپیمایی نرخ ثابت ندارند.

حسین ترابیان افزود: نرخ ها در برخی روزها ارزان تر و در برخی روزها گرانتر است.
وی اظهار کرد: شهروندان به فضای مجازی اطمینان نکنند و برای آگاهی از نرخ پروازها به سایت های مرجع و مورد تایید مراجعه نمایند.

سعید ولی زاده رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان‌رضوی هم گفت: اغلب سایت هایی که بلیت پرواز با نرخ زیاد به فروش می رسانند از تهران هدایت می شوند.

ولی زاده افزود: سقف قیمت بلیت مشهد - تهران در ایام تعطیلات نیمه خرداد ماه طبق نرخ مصوب بین 220هزار تا 450 هزار تومان است و فروش بلیت بیش از این نرخ تخلف و گران فروشی است.

وی اظهار کرد: تمام سایت های فروش بلیت در داخل استان به صورت مداوم بررسی می شود و چنانچه تخلفی مشاهده شود با همکاری پلیس فتا با آنها به صورت قاطع برخورد خواهد شد.

ولی زاده گفت: از یک ریال افزایش قیمت نیز نخواهیم گذشت لذا شرکت های هواپیمایی نرخ مصوب در عرضه بلیت را مدنظر داشته باشند.
وی افزود: شهروندان نیز برای تهیه بلیت به دفاتر مجاز مراجعه کنند تا در دام سایت های غیرمجاز و کلاهبردار گرفتار نشوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۲:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
همانطور كه توانستين بازار ارز رو از دلال ها كنترل كنيد گروني بليط ها و غيره رو كنترل كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
هی کاش هواپیما داشتیم ، خدایا می شه از آسمون بندازی پایین ... هی .