مدیرکل اوقاف استان سمنان:

توسعه فرهنگ وقف از بروز معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند

حجت‌الاسلام واحدی گفت: توسعه فرهنگ وقف از بروز مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف استان سمنان در نشستی با حضور اصحاب رسانه گفت: تولید دانش‌بنیان یکی از مواردی است که با ورود به آن واقفان می‌تواند ایجاد اشتغال و توسعه متقابل چشم‌گیری را فراهم کند لذا لازمه این امر بیان مصادیق کاربردی آن به واقفان است که اهتمام مشاوران، یاوران وقف و همچنین مبلغان و رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه فرهنگ وقف از بروز معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند، افزود: باید امروز مصادیق دیگر وقف‌های کاربردی و موردنیاز جامعه مانند اشتغال، تولید، فناوری و ... به مردم بیان شود تا بتوانیم از ظرفیت عظیم وقف در حوزه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی نیز بهره‌مند شویم. 

واحدی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ نیت در کشور برای وقف ثبت‌شده که این نشان می‌دهد ظرفیت‌های موجود در وقف تا چه اندازه گسترده و البته کاربردی است، وقتی امروز جامعه نیاز به اشتغال دارد قطعاً می‌توان با ترویج وقف در حوزه علم و فناوری، تولید، دانش، اشتغال و طرح‌های پیرامون آن در شهرها و روستاها، آموزش فنی و حرفه‌ای و ... به توسعه و اشتغال کمک شایانی کرد.

انتهای پیام / گ

بیش از ۷۰۰ نیت در کشور برای وقف ثبت‌شده است

برچسب ها: اوقاف ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.