پمپئو: سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا تغییر نمی‌کند

در پی آزادی یک زندانی آمریکایی و همسرش از ونزوئلا، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد سیاست واشنگتن در قبال کاراکاس تغییر نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از تصمیم کاراکاس مبنی بر آزادی یک زندانی آمریکایی و همسرش، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد سیاست کشورش در قبال ونزوئلا تغییر نخواهد کرد.

پمپئو با اشاره به آزادی این زندانی و همسرش در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود مدعی شد: «ما از آزادی جاشوا و تامارا هولت که ناعادلانه در ونزوئلا زندانی شده بودند، استقبال می‌کنیم. سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا بی‌تغییر باقی خواهند ماند. ما از مردم ونزوئلا و تلاش آن‌ها برای بازگشت به دموکراسی حمایت می‌کنیم. برای جاشوا و خانواده‌اش پس از این دوره دشوار بهترین آرزوها را داریم.»

مقامات ونزوئلا روز شنبه تصمیم گرفتند هولت و همسرش را پس از 18 ماه بازداشت، آزاد کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در دفتر خود در کاخ سفید از هولت استقبال کرد. هولت در سال 2016 و به جرم مخفی کردن اسلحه دستگیر و در سال 2017 به دو سال حبس محکوم شد.

روابط میان آمریکا و ونزوئلا مدت‌هاست که پرتنش بوده است. کاراکاس واشنگتن را به دخالت در امور داخلی خود و اعمال فشار‌های سیاسی و اقتصادی بر ونزوئلا متهم کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار