پانمونجوم، محل نشست سران دو کره را بیشتر بشناسید+ تصاویر

پانمونجوم، محل برگزاری نشست سران دو کره، به روستای صلح و آرامش معروف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی الیوم السابع در گزارشی به بررسی ویژگی‌های روستای پانمونجوم که محل دیدار سران دو کره بود، پرداخت.

پانجونموم، محل نشست سران دو کره را بیشتر بشناسید

در این گزارش آمده است: در دو سال گذشته روستای پانمونجوم که به روستای آرامش و صلح معروف شده و در منطقه عاری از سلاح میان دو کره قرار دارد، شاهد بسیاری از رخدادهای دیپلماتیک و نظامی بود.

در آوریل 2018 دیداری تاریخی میان رهبر کره شمالی و رئیس جمهور همسایه جنوبی آن در چارچوب تحولات و نزدیکی دو کره انجام شد. روز گذشته نیز برای دومین بار در یکماه گذشته، سران دو کره در این روستا دیدار کردند. از همین رو ذکر برخی خصوصیات  این روستا خالی از لطف نیست.

روستای مرزی پانمونجوم به سبب توافق آتش بس کره که در سال 1953 به امضا رسید و به جنگ کره پایان داد، به روستای آرامش و صلح معروف شده است.

پانجونموم، محل نشست سران دو کره را بیشتر بشناسید

منطقه امنیتی مشترک در پانمونجوم، در 60 کیلومتری پایتخت کره جنوبی و 210 کیلومتری پایتخت همسایه شمالی آن قرار دارد. ساختمانی که توافق آتش بس میان دو کره در آن به امضا رسید همچنان موجود است و در شمال خط جداسازی دو کره (که خط فاصل نظامی خوانده می شود) و این منطقه عاری از سلاح را تقسیم می کند، قرار دارد.

در این روستای دور افتاده مرزی، خط تلفنی وجود دارد که به نام خط تلفن قرمز (یا خط صلیب سرخ) نامیده می شود و در سال 1971 بوجود آمد. این خط تلفن در سوم ژانویه 2018 میلادی بار دیگر مورد استفاده قرار گرفت. همچنین «خانه صلح»، جایی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در آنجا دیدار کردند، نیز در این روستا قرار دارد.

پانمونجوم، محل نشست سران دو کره را بیشتر بشناسید+ تصاویر

این منطقه بوسیله نیروهای نظامی مشترک کره شمالی، کره جنوبی و سازمان ملل اداره می شود. گفتنی است آتش بس دو کره، شامل تفاهمی میان آن‌ها بود که پس از تلاش های سازمان ملل برای حل بحران اسرای جنگی میان دو طرف به امضا رسید. طبق این توافق، منطقه ای عاری از سلاح به طول 4 کیلومتر بوجود آمد. پس از آن دو کره در امتداد خط جداسازی دو کشور، سیم های خاردار نصب و سلاح های سنگین مستقر کردند.

پانمونجوم، محل نشست سران دو کره را بیشتر بشناسید+ تصاویر

از آن زمان به بعد، به نیروهای سازمان ملل اجازه داده شد تا به روستای پانجونموم بروند؛ روستایی که ساختمانهای آن با رنگ آبی که بر صلح دلالت دارد، متمایز شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار